Economia

ECONOMIA

El turista tipus del Maresme: de proximitat, viatjant en família i dormint en hotels

El turista tipus que visita el Maresme és un home que viatja en família o en parella, que prové majoritàriament de Catalunya o de la resta de l’Estat i que pernocta en un hotel o en una pensió. Aquest és el retrat que surt a partir de les dades facilitades pel Laboratori de Turisme (LABturisme) de la Diputació de Barcelona corresponents al 2023 i que recullen l’activitat turística als entorns de Barcelona. Més de 2,2 milions de visitants es van apropar a la comarca l’any passat i s’hi van registrar 7,7 milions de pernoctacions. El 53% dels turistes són de proximitat, contra un 46,5% que provenen de l’estranger i que majoritàriament s’hostatgen als municipis costaners del nord del territori. Segons el tipus d’allotjament, hotels i pensions ocupen el primer lloc, amb més d’1,5 milions de viatgers i 5,3 milions de pernoctacions, superant les dades de l’any anterior. Pel que fa als càmpings, s’han registrat més de 666.000 turistes i 2,4 milions de pernoctacions; i el turisme rural ha rebut gairebé 4.000 turistes que han fet 9.000 pernoctacions.

El Maresme és, al darrere del Barcelonès, la comarca de la demarcació que més visitants atrau, amb un 33,6% de la demanda. També és la que disposa d’un major nombre de pernoctacions per visitant, fregant els quatre dies. Pel que fa a l’impacte econòmic, l’any passat la taxa turística va suposar una recaptació de 4,1 milions d’euros.

L’increment més important en viatgers i pernoctacions de turisme domèstic arriba de la Comunitat de Madrid, amb 230.604 viatgers i més de 446.000 pernoctacions. Pel que fa als turistes estrangers, provenen principalment del Regne Unit, seguit de França i Alemanya. Més de 248.000 turistes americans i italians visiten l’entorn de Barcelona, però la majoria dels que s’hi queden a passar la nit són dels Països Baixos i Polònia, gairebé arribant al milió de pernoctacions. L’edat mitjana dels viatgers és de 43 anys i més d’un 51% han repetit el lloc de vacances en els darrers 10 anys. La satisfacció dels viatgers es manté positiva, igual que el 2022, amb 8,4 punts sobre 10.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Compradors d’or, paranoics o assenyats?

Barcelona

El negoci de les caixes fortes reneix

barcelona
Ruben Sans
President de l’Associació de Joves Empresaris de Catalunya (AIJEC)

“L’empresari segueix veient-se com una figura negativa”

Barcelona
DE MEMÒRIA

Línies d’ultramar (1906)

PROFESSOR DE POLÍTICA ECONÒMICA DE LA UB (1967-2016)
Tecnologia

La Mobile World Capital vol lluir “el llegat” que deixa el MWC

Barcelona

El mercat posa a prova la joiera responsable

barcelona
Contra xifrada
Jordi Garriga Riu

L’actiu de la natura

Floox ja té al mercat el seu carregador ràpid compacte

L’Hospitalet de Llobregat
Informació especial

Zentinel MDS, l’‘start-up’ que ajuda a digitalitzar la maquinària antiga