Economia

economia

Collboni planteja treure alguna terminal per frenar el nombre de creueristes

Assegura que, del 2018 al 2013 la xifra de persones que arriben en creuer ha augmentat en 1 milió de persones i adverteix que la ciutat té un límit

L’Ajuntament de Barcelona vol posar fre d’una vegada per totes a l’augment imparable del nombre de creueristes que arriben al Port de Barcelona cada any. Segons ha explicat avui l’alcalde, Jaume Collboni, és hora de restringir el creixement d’aquest sector turístic: “La nostra ciutat, com moltes altres ciutats turístiques vol defensar la indústria turística però també ha de limitar els efectes negatius que comporta la massificació turística”, ha dit l’alcalde que ha recordat que, des del conveni signat amb el Port de Barcelona, l’any 2018, quan arribaven 2,6 milions de creueristes, s’ha passat als 3,6 milions de turistes de creuer, xifra que implica un 8% de creixement anual. A més, un 1,6% d’aquests visitants són per fer escala, mentre que l’Ajuntament vol potenciar el turisme de port base que suposa estades de més dies i de qualitat, i un ús “més raonable” de la ciutat.

“Barcelona té un límit i nosaltres posarem aquest límit”, ha dit Collboni, que ha posat l’exemple de ports com els de Venècia o Amsterdam que ja limiten el número de vaixells turístics que hi atraquen. “El turisme dona feina a molta gent, però volem que tingui qualitat i no tanta quantitat”, ha afegit. “No podem mirar a una altra banda”, ha reconegut, davant les queixes veïnals i de certs sectors socials per la massificació turística.

Actualment a Barcelona hi ha cinc terminals en funcionament, una en construcció i una setena adjudicada, i aquest 2024 s’espera un nou increment dels creueristes. Barcelona és el primer port europeu i el quart del món en nombre de creueristes. Collboni, que no descarta tancar alguna terminal en un futur, defensa la necessitat de diversificar el turisme i fins i tot la indústria lligada al Port, que vol que promogui l’anomenada ‘economia blava’. En aquest sentit, ha dit que parlarà amb Generalitat i govern espanyol, indústria turística, sectors socials i veïnals i l’Autoritat Portuària per diversificar l’economia i “limitar i reduir el número de creueristes”.

Per la seva part, la tinenta d’alcaldia, Laia Bonet, que porta les negociacions amb el Port juntament amb el tinent d’alcaldia Jordi Valls, ha dit que no hi ha una data concreta per signar un nou conveni, però el Port ha “entomat” la proposta i se n’ha començat a parlar. El conveni del 2018, segons ella, ha donat els seus fruits en general, però “no ha tingut un efecte coherent en el número de creueristes”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Toni Bramon
President del Col·legi d’Arquitectura Tècnica de Girona (CATGI)

“La inestabilitat política ha fet disminuir la inversió pública”

Girona
TURISME

Bon pont per a l’hostaleria i inici oficiós de l’estiu

girona
ECONOMIA

Els hotels catalans superen els dos milions de persones allotjades al maig

Barcelona
unió europea

Brussel·les acusa Apple d’incomplir la llei europea de competència amb l’App Store

barcelona
Carme Ponsa
Presidenta del Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme

“El Maresme turístic ha de ser més conegut internacionalment”

Malgrat de Mar
TECNOLOGIA

Implanten robots autònoms a S’Agaró Hotel

GIRONA

Confecció ben bé d’Olot

Olot

L’unicorn català Factorial surt de compres per créixer en talent

Barcelona
Joaquim Montsant
Director Territorial de Catalunya i Balears de Cesce

“L’empresa ha de millorar en l’ús d’informació per exportar”

Barcelona