Economia

La plataforma perquè el psicòleg no s’oblidi de facturar

Una psicòloga i un enginyer creen una plataforma de gestió específica per als professionals de la salut mental

Eholo Health ha tingut tan bona acollida que tancarà el 2024 amb una facturació d’un milió d’euros i un equip de vint persones

Els fundadors van iniciar el negoci amb un tipus d’activitat totalment diferent de la que fan ara

Després d’una sessió de teràpia en què es poden trac­tar paci­ents amb tras­torns de l’estat d’ànim com ara l’ansi­e­tat i la depressió, fòbies, addic­ci­ons, tras­torns de l’ali­men­tació etc., fer-los pas­sar per caixa és un procés que inco­moda els pro­fes­si­o­nals de la psi­co­lo­gia. Així que sovint s’acaba apar­cant per a més enda­vant. Ajor­nar el cobra­ment com­porta en molts casos l’impa­ga­ment de les fac­tu­res, o uns esforços de gestió tan fei­xucs que fan desis­tir del cobra­ment. Tant és així que una anàlisi de gestió de gabi­nets i des­pat­xos de psi­co­lo­gia va con­cloure que la gran majo­ria acu­mu­len un gros de deu­tes dels paci­ents tan impor­tant que posa en risc la con­tinuïtat de mol­tes clíniques.

“Tot el que està rela­ci­o­nat amb la gestió, en ter­mes gene­rals, sem­bla allu­nyat de la feina d’un psicòleg, i es deixa de banda. Jo mateixa ho vaig expe­ri­men­tar ”, explica Sònia Tor­ras, psicòloga clínica i cofun­da­dora, jun­ta­ment amb l’engi­nyer i empre­ne­dor Edu­ard Martí, d’una pla­ta­forma de gestió específica per a gabi­nets de psi­co­lo­gia, cre­ada perquè aquests pro­fes­si­o­nals s’obli­din de la gestió de les seves clíniques. “El nos­tre sis­tema auto­ma­titza els cobra­ments i s’ocupa de totes les tas­ques admi­nis­tra­ti­ves de gestió de paci­ents, com assig­nar cites, repro­gra­mar etc., i, a més a més, cen­tra­litza infor­mes, ges­ti­ona his­to­ri­als clínics, trans­criu ses­si­ons i fa pro­pos­tes d’inter­ven­ci­ons psi­cològiques, entre d’altres”, explica Tor­ras.

La seva pro­posta ha estat tan ben aco­llida que, a penes dos anys després de la seva cre­ació, tan­ca­ran l’exer­cici amb una fac­tu­ració d’un milió d’euros i un equip de vint per­so­nes. “L’èxit de la nos­tra pla­ta­forma res­pecte a altres sis­te­mes de gestió en línia ja exis­tents és que hem omplert un buit en el mer­cat, amb l’espe­ci­a­lit­zació en les neces­si­tats con­cre­tes dels gabi­nets de psi­co­lo­gia, i els hem donat res­posta en el moment d’eclosió que han vis­cut després de la pandèmia”, hi afe­geix Edu­ard Martí.

Amb seu al Tec­no­cam­pus de Mataró, la pla­ta­forma ha estat desen­vo­lu­pada inter­na­ment i ha anat aug­men­tant les eines a mesura que els cli­ents els han anat fent pro­pos­tes. “Aquesta ha estat una pla­ta­forma viva que ha anat aga­fant forma a mesura que els nos­tres cli­ents ana­ven recla­mant solu­ci­ons específiques”, comenta Tor­ras.

De fet, la seva capa­ci­tat d’escolta del que neces­si­ta­ven els psicòlegs els va fer fins i tot can­viar la idea ini­cial de negoci amb la qual va néixer Eholo Health.

Amb la pandèmia, Sònia Tor­ras, que ales­ho­res exer­cia de psicòloga clínica a temps com­plet, va voler crear una pla­ta­forma que posés en con­tacte paci­ents i psicòlegs. Una mena de guia telefònica en la qual es pogues­sin tro­bar els pro­fes­si­o­nals de referència. Va expli­car la idea al seu amic Edu­ard Martí, engi­nyer, amb algu­nes incur­si­ons en el món de l’empre­ne­do­ria i, a més, apas­si­o­nat per la psi­co­lo­gia, i pràcti­ca­ment l’endemà d’aque­lla con­versa ja tenia una pro­posta de pla­ta­forma. “Em va impac­tar la seva rapi­desa i con­creció i ens vam posar en marxa amb una gran dosi d’allò que mou els empre­ne­dors: il·lusió”, recorda Tor­ras, que avui ha hagut d’apar­car la psi­co­lo­gia clínica per cen­trar-se més en el desen­vo­lu­pa­ment d’Eholo Health.

Per posar en marxa la pla­ta­forma ini­cial, van dis­po­sar d’una inversió de 30.000 euros de dos àngels inver­sors l’any 2022 i poc després van acon­se­guir aixe­car una ronda de 200.000 euros per poder desen­vo­lu­par la nova pla­ta­forma, ampliar l’equip, etc.

L’empresa de nova cre­ació mira de con­ti­nuar donant embran­zida al pro­jecte empre­sa­rial i pla­neja con­ti­nuar aixe­cant capi­tal per obrir nous mer­cats. De fet, té la mirada posada als EUA, d’una banda, perquè es tracta d’un país de grans dimen­si­ons i, de l’altra, perquè té un sis­tema d’atenció clínica psi­cològica molt sem­blant al de casa nos­tra. “Estem ela­bo­rant unes vali­da­ci­ons de mer­cat per poder-hi fer el salt, perquè, a més, tenim el com­promís dels inver­sors d’acom­pa­nyar-nos”, diu Martí. Els fun­da­dors expli­quen que, en aquesta tra­jectòria meteòrica, el Tec­no­cam­pus de Mataró ha estat un pilar impor­tant. Avui dia, dis­po­sen de dues ofi­ci­nes: l’una està des­ti­nada al depar­ta­ment comer­cial, i l’altra, per a pro­ducte, màrque­ting i atenció al cli­ent.

Eholo ha estat clau per aju­dar altres pro­fes­si­o­nals i cen­tres de psi­co­lo­gia a millo­rar l’atenció a paci­ents afec­tats per la dana.

Després de la tragèdia, Eholo va habi­li­tar la pla­ta­forma de manera total­ment gratuïta perquè psicòlegs, cen­tres i orga­nit­za­ci­ons com Psicòlogues Sense Fron­te­res puguin tenir més eines per a l’atenció psi­cològica dels afec­tats.

La idea
Les contínues consultes que rebia Sònia Torras quan exercia de psicòloga clínica perquè recomanés un psicòleg li van donar la idea de crear una plataforma que connectés pacients i professionals. No era conscient que aquella iniciativa seria avui una empresa en expansió.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia