Empreses

Línea Hogar Deco s'aprofita de la crisi per créixer un 22%

Ha estrenat a l'Arboç una fàbrica de 6.500 m² i espera tancar l'any facturant nou milions d'euros, més de la meitat derivats de l'exportació

Pen­sar que en temps de crisi a les llars es talla qual­se­vol des­pesa que no sigui essen­cial per sobre­viure no sem­bla, en prin­cipi, una idea absurda. Doncs ho és. Almenys així ho demos­tren els números de Línea Hogar Deco, una empresa dedi­cada al dis­seny, la fabri­cació i la comer­ci­a­lit­zació d'arti­cles que no bus­quen altra cosa que pro­cu­rar can­vis d'imatge a les cases.

El negoci va tant com una seda que durant el pri­mer semes­tre de l'any 2011 el volum de feina ha cres­cut un 22% i les neces­si­tats d'espai han por­tat l'empresa a inver­tir 4.700.000 euros per estre­nar a l'Arboç una planta de 6.500 metres qua­drats.

El gerent de la com­pa­nyia és Eli­seu Aulló, un home que no té incon­ve­ni­ent a adme­tre que no ha tin­gut mai “vocació d'empre­sari” i a apun­tar que “el negoci va començar l'any 1982 una mica de broma”. Una broma que ha aca­bat gene­rant una fac­tu­ració de 7,5 mili­ons d'euros l'any i que dóna feina a més de trenta per­so­nes.

AVOR­RITS DE LA VIDA.

Aulló té la seva teo­ria per expli­car com és pos­si­ble que, en temps de penúries, el con­su­mi­dor con­tinuï obrint el mone­der per com­prar papers deco­ra­tius per a vidres i superfícies, esto­va­lles de plàstic d'estam­pa­ci­ons cri­da­ne­res, làmines deco­ra­ti­ves per crear ambi­ents, vinils deco­ra­tius, cor­ti­nes de bany i altres pro­duc­tes (tèxtils o plàstics) que con­fi­gu­ren el seu catàleg. El gerent creu que “com que la gent no té tants diners per anar de vacan­ces, per sor­tir a sopar sovint o per can­viar el cotxe, almenys no vol pas­sar les hores en un entorn avor­rit i, per tant, dóna més color a les parets de casa i a l'espai on viu”.

Línea Hogar ha sabut cap­tar aquesta inqui­e­tud de canvi del con­su­mi­dor (cada vegada més allu­nyat d'aquell altre tipus de cli­ent que un dia com­prava un moble per al men­ja­dor i l'aca­bava dei­xant d'herència als fills) i ofe­reix una gamma d'arti­cles que van dels 5 als 18 euros.

De fet, mal­grat que el gerent admet que “et pots tro­bar gent de 80 anys amb cri­te­ris de moder­ni­tat”, l'empresa ha com­pro­vat que el seu públic poten­cial es mou en la franja que va dels 25 als 45 anys.

No es pot negar que la sin­to­nia com­pra­dor-vene­dor és òptima ja que, diu Aulló, “des de l'any 2008 no hem parat de créixer” i el 22% d'aug­ment que ha expe­ri­men­tat el negoci durant el pri­mer semes­tre d'aquest any ha sorprès fins i tot la mateixa empresa, que afirma que mai abans havien cres­cut a aquest ritme.

De la mateixa manera que no va prémer el fre quan va arri­bar l'hora de dei­xar la feina de comer­cial, capi­ta­lit­zar l'atur i dedi­car-se com­ple­ta­ment al pro­jecte Línea Hogar (pro­jecte al qual al cap de poc s'afe­gi­ria la seva dona), Eli­seu Aulló, que afirma que “si et plan­te­ges els obs­ta­cles que t'ani­ran sor­tint ni et plan­te­ges embar­car-t'hi”, es nega ara a posar límits al negoci i pre­veu tan­car l'any amb nou mili­ons de fac­tu­ració i que el 60% derivi de l'expor­tació. En aquest sen­tit, el mer­cat exte­rior és la lle­nya que ali­menta la loco­mo­tora de Línea Hogar ja que les pre­vi­si­ons són que a finals del 2014 la fac­tu­ració sigui de tretze mili­ons d'euros i que el 75% derivi de l'expor­tació.

Per fer-ho pos­si­ble l'empresa té una car­tera de cli­ents potent (Leroy Mer­lin, Aki, Bau­haus, El Corte Inglés, Cofac...) i, mal­grat que té presència en 30 països, on treu ple ren­di­ment de la seva acti­vi­tat és allà on té mà directa sobre la dis­tri­bució. Això passa, a part de l'Estat espa­nyol, a Por­tu­gal, França, Ale­ma­nya i Itàlia, països on ha acon­se­guit implan­tar una estruc­tura i estal­viar-se la dependència dels inter­me­di­a­ris. El bene­fici és doble ja que els guanys crei­xen i es té una relació més directa amb el públic final (a còpia d'acon­se­guir un millor posi­ci­o­na­ment dels pro­duc­tes en els pres­tat­ges dels esta­bli­ments). Amb tot això, Aulló encara busca la vocació d'empre­sari.

Trasllat a comarques

Línea Hogar Deco va començar la seva activitat en un local de Gavà que no tenia més de 36 m². Les necessitats d'espai han estat una constant des de llavors ja que la segona ubicació, a Castelldefels, aviat va quedar petita i també la tercera i la quarta. Ara a l'Arboç l'empresa té metres però “costa més trobar personal qualificat al Baix Penedès que al Baix Llobregat”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.