Opinió

Reforma parcial de la llei de societats de capital

El 2 d'agost del 2011 es va publicar al BOE el text normatiu de la “Llei 25/2011, de reforma parcial de la llei de societats de capital i d'incorporació de la directiva 2007/36/CE, del Parlament Europeu i del Consell, de l'11 de juliol, sobre l'exercici de determinats drets dels accionistes de societats cotitzades”, que entrarà en vigor el proper 2 d'octubre del 2011 (en endavant “reforma parcial de la llei de societats de capital”). Des de la publicació del “reial decret legislatiu 13/2010, del 3 de desembre, d'actuacions en l'àmbit laboral i liberalitzadores per fomentar la inversió i la creació de feina”, pel qual es van introduir reduccions de càrregues administratives i l'eliminació de tributs que gravaven determinats actes societaris, el legislador ha anat prenent mesures per simplificar el marc normatiu per al funcionament de les empreses i la reducció de les despeses. La reforma parcial de la llei de societats de capital té dos objectius clars, tal com queda reflectit en l'exposició de motius: (i) la reforma parcial pròpiament dita, amb la reducció del cost en el funcionament de les societats de capital, la introducció de normes de modernització (regulació del règim jurídic de l'administrador persona jurídica, on es fa específicament referència a la responsabilitat solidària de la persona jurídica i del representant) i la supressió d'algunes de les més injustificades diferències entre el règim de les societats anònimes i les societats de responsabilitat limitada; i (ii) la transposició de la directiva 2007/36/CE del Parlament Europeu i el Consell, de l'11 de juliol, sobre l'exercici de determinats drets dels accionistes de societats cotitzades, que té com a finalitat promoure i facilitar, en l'àmbit de la UE, l'exercici dels drets d'informació i vot dels accionistes de les societats cotitzades. En particular aquesta directiva suprimeix obstacles que dificulten el vot dels accionistes i remou els obstacles legals per la participació electrònica a les juntes, en definitiva, amb aquesta transposició es pretén garantir que els accionistes no residents a l'Estat membre puguin exercir els seus drets amb la mateixa facilitat que els residents, amb independència que assisteixin o no físicament a les reunions. L'actual llei de societats de capital, en vigor des de l'1 de setembre del 2010, va néixer amb voluntat de provisionalitat, per la qual cosa amb aquestes reformes no únicament pren forma la voluntat que existeixi un únic text normatiu sobre les societats mercantils i l'harmonització europea del dret de societats, sinó que queda patent la voluntat del legislador d'adequar la normativa societària al context econòmic actual amb reducció de despeses en les operacions societàries.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
economia

El PIB de Barcelona supera per primera vegada els 100.000 milions

Barcelona

Les empreses d’ambulàncies s'enfronten al concurs més important

Barcelona
Javier Peña,
director de l’Escola Universitària de Disseny Elisava

“El disseny ha de posar l’usuari al centre, i aquest és avui el planeta”

Barcelona
Jaume Vilanova
President delegat del Col·legi Oficial de Gestors Administratius de Catalunya a Girona

“Amb un gestor administratiu el resultat obtingut serà el més beneficiós possible per al contribuent”

Quines són les grans empreses que atenen les urgències a Catalunya?

barcelona

365 Obrador vol captar altres públics amb noves marques

Barcelona

Datarmony inicia l’expansió internacional a Xile

Barcelona

El debat per internalitzar el servei, en suspens

barcelona
economia

Pacte a Freixenet per l’ERTO que afecta 615 treballadors

barcelona