Empreses

La tèxtil Dyneke surt a vendre fora via internet

La firma de moda laboral planeja iniciar el 2012 en països com ara Itàlia i França amb botigues virtuals

Ser una empresa tèxtil semblava en la primera meitat del segle XXI que era sinònim de ser una companyia abocada al tancament. Però la realitat ha estat una altra: moltes empreses petites s'han mantingut i han sabut trobar la seva beta de mercat i no només sobreviure sinó créixer, mantenir ocupació i planejar estratègies a llarg termini. Dyneke és una d'elles. Una firma de poc més d'una trentena de treballadors, creada fa quasi cinquanta anys i especialitzada en roba laboral, ha registrat enguany creixements de les seves vendes del 4% en un dels exercicis econòmics més crus de les darreres dècades.

Per al 2012 la companyia de Piera (Anoia) ha fet la seva particular llista de propòsits i en primer lloc ha situat la internacionalització. Xavier Llongueras, director general, explica que volen iniciar la seva expansió a l'exterior en països propers com ara Itàlia i França. Per a aquesta aventura preveuen fer-ho per dues vies, mitjançant distribuïdors locals i també via internet. Llongueras considera que, tenint en compte que es tracta de mercats més madurs, l'opció de venda per internet pren cada cop més força. Així que han planejat l'obertura d'una botiga virtual, que els asseguri la venda directa i el posicionament internacional. La firma inaugurarà web al mes d'abril per atendre els distribuïdors i facilitar la compra en línia. “Ara hem d'estudiar com gestionem la logística des d'aquí per assegurar la distribució d'una manera àgil i rendible”, diu Llongueras.

La firma de moda laboral té clar que en aquest viatge internacional vol anar acompanyada d'un cognom que li serveixi perquè se li obrin portes: el “Made in Barcelona”. Indubtablement, incloure el nom de la capital catalana en la carta de presentació de companyies que surten a l'exterior, s'ha convertit en una estratègia de marca especialment valorada en el món de la moda i del disseny, a la qual no vol renunciar Dyneke.

L'aposta per la roba laboral va ser una estratègia que Dyneke va assumir a principi dels anys 2000, quan el sector tèxtil va patir una de les seves múltiples crisis, aquest cop a causa de la importació massiva de producte barat. La companyia de Piera va veure que l'opció per mantenir la seva estructura i no retallar llocs de treball era reorientant-se cap a la línia de negoci que més rendible econòmicament li resultava, i aleshores va deixar de banda la línia de moda femenina, que avui en dia té un pes residual en la facturació de la companyia. De fet ara com ara la roba professional nodreix el 74% dels ingressos de Dyneke. Actualment l'empresa produeix moda laboral per al sector del comerç, l'estètica, la salut, els serveis i l'hostaleria. I a més fa bates col·legials per a nens i professors. Aquesta última ha estat la línia que més bon creixement ha registrat els darrers exercicis. Enguany Dyneke va fabricar 20.000 bates col·legials, un 15% més de l'exercici anterior.

Xavier Llongueras explica que aquest creixement és degut al fet que comencen a recollir fruits de les seves accions a les xarxes socials, que han trobat molt bona resposta en el col·lectiu docent. “Ens ha servit per conèixer les necessitats de les professores i donar-los resposta amb qualitat i disseny”, explica.

La particularitat d'aquesta firma és que ha fet una aposta per la roba laboral però amb un toc més actual i marcat per la moda. “Nosaltres tenim els nostres propis disseny i patronatge, que és el que dóna valor afegit a les peces i que ens ajuda a distingir-nos del producte barat”, explica Llongueras.

Dyneke basa el seu model de negoci en el disseny i la producció propis; de fet, a la planta de Piera és on fan tot el procés de patronatge, confecció i embalatge del 60% del producte que venen, i el 40% restant el subcontracten a tallers tèxtils propers. L'altra pota del negoci s'assenta sobre un sistema de venda que no treballa sota comanda sinó amb estoc. Ara com ara, Catalunya i el nord de l'Estat concentren el 50% de les vendes, i la següent aposta de creixement és a l'arc mediterrani.

Facturació

1,65 M€

Treballadors

31

Any de fundació

1963

L'any de creació de la firma tèxtil va marcar de manera definitiva aquesta empresa. L'assassinat de Kennedy, aquell any, va fer decidir als fundadors a batejar el negoci amb Dyneke (les síl·labes de Kennedy al revés).
orígens

De botiga de betes i fils a fàbrica tèxtil

La història de Dyneke és fruit de l'evolució d'una botiga de betes i fils que van engegar l'any 1963 Josep Llongueras i Mercè Parera, els pares de l'actual director general, Xavier Llongueras, al centre de Piera. Van començar a la rebotiga a confeccionar bates per a feines domèstiques i venent només a Piera, però a poc a poc van anar eixamplant el seu mercat cap a Catalunya i el nord de l'Estat. Paral·lelament, la firma va anar creant una estructura productiva que va arribar a constar de 60 treballadors l'any 1988.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
QUERALBS

FGC i Queralbs arriben a un principi d’acord per la gestió de Vall de Núria

QUERALBS
economia

Rècord d’inversió estrangera a les Terres de l’Ebre en cinc anys

Tortosa
economia

El BBVA explora una possible fusió amb el Banc Sabadell

barcelona
economia

La zona euro deixa enrere la recessió tècnica

barcelona
economia

Cinc cambres s’alien per un espai empresarial transfronterer més sostenible

GIRONA
QUERALBS

Les patronals del Ripollès reclamen un acord en la concessió de Vall de Núria

QUERALBS
economia

La Generalitat denega l’ERTO de Freixenet

Barcelona
economia

El BBVA guanya 2.200 milions d’euros el primer trimestre de 2024

barcelona

Els economistes insten a assolir grans consensos per reactivar el país

Barcelona