Alella reivindica la qualitat dels seus vins per captar un turisme de nivell socioeconòmic alt

«Talent i vinyes» es converteix en l'eslògan per promocionar els atractius locals

«Abans la gent venia a comprar vi a Alella, ara es pretén que vingui a buscar vi d'Alella.» Amb aquesta diferència subtil il·lustrava ahir l'alcalde d'Alella, Andreu Francisco (ERC), el canvi de rumb que es vol donar a les polítiques de promoció local més enllà dels límits municipals. Francisco feia referència al costum estès, anys enrere, de desplaçar-se fins a la localitat maresmenca amb una garrafa per comprar vi a granel, un vi assequible econòmicament, però que no forma part de la DO Alella. «El vi d'Alella fa anys que es ven embotellat», exclamava el batlle alellenc tot destacant que és el talent i la qualitat de la marca Alella i dels seus vins el que s'ha de promocionar. «Durant molts anys hi va haver un canvi de rumb que va fer que aquesta marca perdés pes», assegura Francisco, que afegeix que ara cal recuperar l'autoestima en els productes propis. Alella, talent i vinyes és la marca que ha d'incentivar que el municipi es ressituï en el mercat turístic. De la marca sorgeix un logotip, una a majúscula que es pot llegir en diferents posicions i que sembla que estigui escrita amb vi negre.

A banda del vi, la cultura, la gastronomia i els paratges naturals són altres dels actius que Alella ofereix als visitants. Un visitant que té un perfil força delimitat, segons les directrius marcades pel mateix consistori. Es tracta d'una persona de 45 a 60 anys, que resideix en un àrea propera, que se sent atreta per la personalitat del municipi i que té un nivell socioeconòmic elevat.

Estrena a la inauguració del CAT

Un dels primers llocs on es veurà la nova marca és al Centre d'Acollida Turística (CAT), que el proper dia 20 inaugurarà el president Montilla. El CAT, que està ubicat en el terme municipal de Teià, és el primer dels deu que la Generalitat vol posar en marxa per promocionar els actius turístics del país. Aquest estarà dedicat a la romanització i, en especial, a la producció vinícola, i és un altre dels eixos del pla de desenvolupament turístic d'Alella. Altres de les actuacions entorn al vi que du a terme el municipi són la festa de la verema o l'impuls a l'IES Alella d'un cicle de grau superior de gestió comercial i màrqueting enològic. A banda, els ajuntaments de la DO van signar un acord de promoció del vi d'Alella.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Anna Pruna
Presidenta d'Indescat

“La inversió en ‘sportech’ és a les beceroles”

barcelona

L'sportech vol superar marques

Barcelona
Xavier Garcia
director del Tech Tourism Cluster de Catalunya (TTC)

“L’impacte del turisme té resposta des de la tecnologia”

Barcelona
LA CRÒNICA

A l’Expocasió, no val a badar

GIRONA

Comença la reforma integral de l’hotel Best Western Premier CMC, amb dos milions d’inversió

girona

Bumerang, l’‘start-up’ que evita 2.500 envasos d’un sol ús al dia

Barcelona

Empatif s’enfoca a guanyar volum, també amb compres

Manresa
ECONOMIA

Compres i milers de visitants a la fira Expocasió de Fornells

fornells de la selva

Continua la Vaga a la multinacional DXC Technology

girona