Economia

L'aplicació de transport públic per a mòbils Moovit incorporarà Lleida i Tarragona

Moovit, la popular aplicació de transport públic per a mòbils, incorporarà en els pròxims mesos informació per als usuaris de Lleida i Tarragona. Actualment l'oferta de Moovit inclou unes quatre-centes ciutats de tot el món, entre les quals tretze d'Espanya i només una de Catalunya, Barcelona. Marta Abad, responsable per a l'Estat de la firma, assegura que els contactes amb els diferents operadors de les dues ciutats estan força avançats, de manera que els usuaris podrien accedir a la informació a finals d'aquest any o començaments del que ve. En el cas de Tarragona, inclourà les dades dels busos de l'Empresa Metropolitana (EMT), els interurbans de la Generalitat i Rodalies Renfe. A Lleida, facilitarà la informació dels autobusos metropolitans.

Abad explica que la incorporació de Girona encara està verda. Els diferents operadors de la mobilitat de la ciutat no ofereixen la informació en obert i això dificulta que l'aplicació pugui donar una informació òptima. “Es van passant la pilota els uns als altres”, es queixa la responsable de Moovit a l'Estat espanyol.

Aquesta complexitat per aconseguir dades alliberades és una de les raons que van portar la companyia Tranzmate, creadora de Moovit, a nomenar responsables de l'empresa a l'Estat espanyol, que és l'únic que en té, juntament amb Itàlia, França i el Brasil. La resta d'urbs es gestionen directament des d'Israel.

Moovit va néixer fa poc més de tres anys i ràpidament va iniciar el desplegament per Europa, l'Amèrica Llatina i, més recentment, els Estats Units i l'Àsia, que són els mercats amb una mobilitat més complexa, segons reconeix Abad.

L'aplicació, que ha rebut diversos reconeixements internacionals, ha aconseguit una inversió de 28 milions de dòlars (prop de 22 milions d'euros) del fons Squoia Capital. De moment, l'aplicació no factura i l'objectiu que s'han marcat és consolidar-la, que cada cop tingui més usuaris i que aquests la utilitzin amb freqüència. De totes maneres, Abad explica que ja s'han començat a provar diverses opcions per ingressar: publicitat, intermediar en la compra dels bitllets de transport públic o comercialitzar informació sobre mobilitat als gestors urbans.

Cal pensar que Moovit també s'alimenta i aprèn de la informació que generen els mateixos usuaris. És el que es coneix amb el mot anglès crowdsource.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

La jornada de mercats financers de Banc Sabadell repassa el context actual

economia

Som la Bomba s’ofereix com a alternativa a la gran distribució

La jubilació dels autònoms és un 40% inferior a la resta

La jubilació dels autònoms és un 40% inferior a la resta

barcelona

Neguit pel marge de negoci al sector turístic gironí

Girona

Nestlé portarà al Vietnam la línia de descafeïnat

girona

Foment, contra l’impost a les grans fortunes

BARCELONA

El TC anul·la la limitació d’horaris comercials de Catalunya

BARCELONA

L’Euríbor es dispara prop d’un punt al setembre fins al 2,233%, el nivell més alt des del 2011

Barcelona

Els ministres d’Energia de la UE acorden el primer paquet de mesures per rebaixar la factura de la llum

BRUSSEL·LES