Economia

Myhair du les seves extensions de cabell a l'Orient Mitjà

La internacionalització és la prioritat de la xarxa de ‘boutiques' del grup Sangrá, que en tres anys ha obert tretze establiments en règim de franquícia

Són boutiques especialitzades en la col·locació i el manteniment d'extensions

Myhair Barcelona, especialitzada en extensions de cabell natural, ha iniciat l'expansió a l'Orient Mitjà amb l'obertura de la seva primera franquícia a Beirut i a mitjà termini ampliarà la seva presència a la capital libanesa amb l'obertura de quatre botigues més. Aquest creixement a àmbit internacional ha estat possible gràcies a un acord de màster franquícia amb la firma libanesa Radar Group, que ha adquirit el dret en exclusiva d'obrir botigues a nou països de l'Orient Mitjà: Egipte, Aràbia Saudita, Síria, Emirats Àrabs Units -està en llista d'espera per obrir al Dubai Mall, un dels centres comercials més luxosos del món-, Líban, Oman, Kuwait, Qatar i Bahrain. Així mateix, Radar Group té dret preferent d'obertura a l'Iran, l'Iraq, Turquia, Jordània i Iemen. “Les dones àrabs van pel carrer amb el cap tapat, però a casa els agrada anar molt arreglades”, explica Alberto Gámez, director executiu de Myhair, sobre el potencial d'aquest mercat.

Creada l'any 2011, Myhair Barcelona és una marca de Sangrá, empresa de referència en el sector de les extensions amb més de 25 anys d'experiència al mercat. Myhair Barcelona està especialitzada en extensions de cabell natural de queratina, teixides, clip, adhesives, memory hair, perruques, postissos i accessoris per al cabell. Aquesta empresa presenta el seu model de franquícia com una alternativa al negoci de la perruqueria, que en els últims anys ha notat els efectes de la crisi en general i en particular l'augment de l'IVA, que s'ha hagut de repercutir al client (perdent així clientela) o renunciant a una part del marge.

Sangrá, que només feia distribució a majoristes, va decidir portar el producte directament al client en plena crisi, cosa que, segons Gámez, “té de bo que comences en el pitjor dels escenaris possibles i perquè sigui sostenible has d'optimitzar molt els recursos, i hem demostrat que era possible, ja que en tres anys tenim una xarxa amb tretze franquiciats, que facturen anualment entre 160.000 i 240.000 euros més IVA”. La companyia té deu botigues a Espanya -cinc a Barcelona i una a Tarragona, Màlaga, València, Sant Sebastià i Bilbao-, dues a Lima (Perú) i una Beirut.

L'oferta comercial de Myhair Barcelona està dirigida al públic final i es basa en boutiques especialitzades en la col·locació, cura i manteniment de les extensions. “La nostra prioritat és que la dona que vol anar sempre a l'última amb looks d'avantguarda i senzills pugui fer-ho gaudint de l'experiència que oferim”, explica Gámez.

La majoria dels candidats a franquiciar són treballadors que prèviament han realitzat la seva carrera professional dins d'una perruqueria o un saló de bellesa i que volen establir-se per compte propi. Gámez explica que es donen moltes facilitats als candidats a franquiciar. Muntar una franquícia Myhair requeriria una inversió inicial de 80.000 euros en obres, però baixa a 29.000 perquè es gestiona un rènting bancari de part de la inversió, no cobren el cànon d'entrada, que és de 9.000 euros (oferta limitada a les dues noves franquícies que es contractin), i la meitat de l'estoc inicial de 18.000 euros es deixa en dipòsit a pagar en dos anys. Busquen franquiciats amb una àrea d'influència de 200.000 habitants com a mínim, que poden baixar a 100.000 si és una zona turística.

La matèria primera l'obtenen dels temples hindús, on una vegada a la vida els fidels van a donar el cabell, que és subhastat. Una altra font és la compra del cabell que les dones birmanes i d'altres zones asiàtiques venen a viatjants que van casa per casa.

Facturació

2 M€

Treballadors

15

Any de fundació

2011

Els productes de Sangrá arribaven a les perruqueries a través de majoristes fins que el grup de l'Hospitalet de Llobregat va decidir el 2011 vendre directament.
Acords

Socis per casualitat

Gámez explica que l'expansió internacional va començar per casualitat, quan un inversor peruà amb residència a Suïssa va visitar la web, li va agradar i volia obrir una franquícia a Suïssa. “Li vam aconsellar que era millor obrir-la al Perú, perquè el mercat sud-americà és molt bo per les perspectives de creixement.”

Amb el soci libanès va passar una cosa semblant: passejava amb la família per Barcelona, els va cridar l'atenció una de les botigues i van acabar firmant l'acord de màster franquícia.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

La jornada de mercats financers de Banc Sabadell repassa el context actual

economia

Som la Bomba s’ofereix com a alternativa a la gran distribució

La jubilació dels autònoms és un 40% inferior a la resta

La jubilació dels autònoms és un 40% inferior a la resta

barcelona

Neguit pel marge de negoci al sector turístic gironí

Girona

Nestlé portarà al Vietnam la línia de descafeïnat

girona

Foment, contra l’impost a les grans fortunes

BARCELONA

El TC anul·la la limitació d’horaris comercials de Catalunya

BARCELONA

L’Euríbor es dispara prop d’un punt al setembre fins al 2,233%, el nivell més alt des del 2011

Barcelona

Els ministres d’Energia de la UE acorden el primer paquet de mesures per rebaixar la factura de la llum

BRUSSEL·LES