Empreses

Flumotion defineix un pla a cinc anys per créixer de pressa

L'empresa de vídeo per internet ha tancat acords amb Telefónica i la japonesa NTT per obrir nous mercats i assolir la fita de passar a facturar d'1 a 20 milions d'euros

Flumotion ha tancat acords de comercialització dels seus productes amb Telefónica i NTT, la companyia japonesa de telecomunicacions. La firma catalana de vídeo per internet pretén que siguin la palanca per créixer a l'exterior i passar en cinc anys de facturar 1,1 milions d'euros a 20; el 80% a fora.

Amb aquest objectiu han definit un pla de creixement amb l'horitzó del 2019 que suposa un cop de timó al rumb que ha seguit fins ara l'empresa. Nascuda el 2006, com una spin-off de la firma de compressors de vídeo Fluendo, Flumotion ha consolidat el seu lideratge al mercat espanyol on disposa d'un portafolis de grans companyies. Tanmateix, fa quatre anys va patir l'entrada de les grans multinacionals nord-americanes del sector. Els comptes se'n van ressentir fins el punt que les vendes van caure en dos anys de 3 a 1 milions d'euros. Enguany, però, han incorporat vint nous clients i han recobrat oxigen.

Albert Rodés, màxim responsable executiu de l'empresa, està convençut que el 2014 ha estat un punt d'inflexió per a la companyia. Però ha calgut prendre algunes decisions importants.

La primera ha estat redefinir el públic objectiu. El vídeo per internet és un mercat relativament nou i molt heterogeni que poc a poc s'ha anat clarificant. Els principals clients són els mitjans de comunicació que ofereixen espais en vídeo o àudio i que solen tenir grans índexs d'audiència; després hi ha les empreses multinacionals que fan presentacions en streaming; i per últim, les universitats que fan formació per internet i les administracions públiques.

La clarificació del mercat ha consistit que els grans consumidors s'han decantat per adquirir la tecnologia a les firmes nord-americanes i les han integrat en el seus servidors; mentre que, en l'altra punta, els petits consumidors s'han aferrat a les solucions gratuïtes com ara Youtube o Vimeo. “El mercat de clients del segment mitjà és molt atractiu i el trobem en cada país”, explica Rodés. Són clients que necessiten que algú els gestioni un servei que difícilment poden assumir internament. Rodés recorda que el rècord d'audiència connectada en un moment concret es va registrar el 2010 amb les prediccions del pop Paul en el mundial de futbol de Sud-àfrica: 100.000 usuaris seguien les imatges. Gestionar aquest nivell de persones connectades i mantenir la qualitat del senyal “no és anodí”. “Nosaltres els oferim una cartera de sis plataformes d'streaming escalables i adaptables a les necessitats de cada negoci”, explica Rodés.

A les solucions a mida se sumen un servei d'atenció al client permanent (24 hores, set dies a la setmana) i de proximitat. Flumotion sap que aquestes són les eines que el diferencien de la competència i que han de ser la punta de llança de la nova etapa.

Una segona decisió important que han pres és la relativa als nous desenvolupament tecnològics. La innovació constant és clau en aquest mercat i gràcies a les hores dedicades des del naixement de Flumotion ara disposen d'un cos tecnològic propi, que constitueix el fonament de l'empresa. Però cada dia apareixen noves solucions en el mercat, el desenvolupament de les quals no es poden assumir internament. Per això han decidit optar per integrar star-ups o comprar-los la tecnologia, i ho faran amb recursos propis.

Marca.

La tercera decisió important és reforçar la marca. “Hem d'invertir més en el iniciatives que millorin el coneixement de la firma arreu”, explica Albert Rodés. En aquest sentit, ja han rebut un reconeixement d'una revista del sector com a una de les cent empreses més importants del món. De moment el 2015 abordaran Colòmbia amb un soci local i de la mà de Telefónica aspiren a créixer per tot Amèrica Llatina i Europa. Amb NTT ho faran per Àsia.

Facturació

1,1 M€

Treballadors

20

Any de fundació

2006

El mercat mundial del vídeo ‘on line' s'estima en 3.300 milions d'euros. Més aviat petit, però amb un gran potencial. La previsió és que el 2019 arribi als 12.000 milions.
Nom propi

Pegaz-paquet, l'impulsor

Flumotion és una firma impulsada per Julien Moutte i Pascal Pegaz-paquet. Aquest últim és un dels “emprenedors en sèrie” més prolífics de Catalunya. D'origen francès, Pegas va trobar a Barcelona un lloc ideal per tirar endavant negocis vinculats amb les noves tecnologies.

Destaca Aedgency, de màrqueting en línia, i Digital Origin, nascuda el 2011 i basada en els productes financers innovadors per al mercat espanyol. Entre els serveis més coneguts està QuéBueno.es, que concedeix préstecs instantanis.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Flumotion defineix un pla a cinc anys per créixer de pressa

[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

TURISME

Els càmpings de Lleida preveuen una bona temporada sense restriccions per sequera

LLEIDA
Economia

Arrenca el Seafood Expo Global amb bones expectatives

L’Hospitalet de Llobregat
economia

Pimec reforça la presència al Vallès amb nova delegació a Terrassa

Terrassa
CALONGE I SANT ANTONI

El grup francès Capfun compra el càmping Treumal

CALONGE I SANT ANTONI

Freixenet presenta un ERTO per a 615 treballadors per la sequera

Sant sadurní d’anoia

Barcelona dedicarà 4 milions a impulsar la recerca i l’ocupació juvenil

Barcelona
economia

Els accidents laborals mortals han crescut un 50% la última dècada

barcelona
economia

Els operadors es troben per buscar experiències úniques a la Costa Brava

PERALADA
economia

Tots els productes del mar, a partir de demà al Seafood

Barcelona