Emprenedors

Roba per fugir del patró uniformador

Do It Original ofereix a les botigues multimarca col·leccions mensuals i personalitzades basades en les preferències dels seus clients

L'any 2000, Carolina Delgado va fundar, juntament amb el seu marit i la seva mare, la cadena de botigues especialitzada en l'arranjament de peces de roba Taylor&Co, un negoci que ha crescut sota el model de franquícia i que avui té 43 establiments arreu de l'Estat, Andorra, Xile i Dubai.

Va ser precisament arran de Taylor&Co que Delgado va veure l'oportunitat d'iniciar un nou negoci relacionat amb la moda. “Molts clients ens demanaven si podíem personalitzar les peces de roba que ens deixaven per arreglar, i així és com vaig pensar que hi havia marge per plantejar una nova aventura empresarial”, explica l'emprenedora.

Amb Taylor&Co ja consolidada, Delgado va sumar a l'oportunitat les ganes de començar un nou negoci i juntament amb el seu soci en el projecte, Juli Bou, van posar en marxa Do It Original ara fa un any i mig.

L'empresa va néixer el 2013 amb un concepte de negoci trencador, oferir als clients la possibilitat de crear la seva pròpia roba a través del web i d'uns dissenys prefixats per l'empresa. Per a això la firma posava a l'abast d'aquests clients un simulador en línia que els permetia configurar les peces i veure com quedarien. “Però ens vam adonar que, per a una marca nova i encara desconeguda per al gran públic, resultava molt difícil començar a vendre a través d'internet”, explica Delgado.

Per això, després d'una primera etapa centrada a arribar al consumidor final de manera directa, Do It Original va apostar per fer un canvi de rumb el setembre passat i dirigir-se a la botiga multimarca sense deixar de banda, això sí, la personalització dels dissenys.

De fet, l'objectiu dels emprenedors és esdevenir un soci estratègic per a aquestes botigues, “que fins ara pateixen les conseqüències d'un sistema que no els permet ajustar-se a les preferències dels clients”, destaca Delgado.

El problema, segons explica, és que les botigues es veuen obligades a anticipar la compra d'una col·lecció mesos abans que comenci la temporada. “Han de comprar col·leccions senceres i després no sempre tenen flexibilitat per demanar més quantitat de les peces que més es venen.” Un model que Do It Original vol canviar. “La idea és poder servir-los models personalitzats sense haver de carregar-se d'estocs”, indica Delgado.

Ara la firma vol centrar-se en la creació d'una xarxa comercial que li permeti anar botiga a botiga, “buscant un perfil de gamma mitjana-alta”. Per poder finançar aquesta xarxa, els emprenedors van participar el mes passat en el primer fòrum d'inversió especialitzat en el sector tèxtil, de creació i moda, organitzat entre d'altres pels ajuntaments d'Igualada i Manresa i el Tecnocampus de Mataró. “Vam ser un dels projectes seleccionats i esperem que a partir d'aquí puguem generar algun acord.”

A més, Do It Original ha participat en la segona edició del programa d'acceleració d'empreses de la Generalitat. “El programa ens ha ajudat molt a l'hora de reenfocar el model de negoci”, explica Delgado.

El model que proposa l'empresa es basa, no només en la capacitat de generar col·leccions mensuals per a les botigues, sinó també en el compromís de servir-los les comandes en un termini de quinze dies. Per això, Do It Original compta amb Taylor&Co com a soci estratègic, ja que és als tallers de la cadena on es confecciona la roba. “Aquest model requereix proximitat i amb aquesta fórmula l'aconseguim”, diu Delgado.

I al costat de Taylor&Co els emprenedors preparen també el salt a l'exterior de la marca aprofitant la pròxima obertura d'una botiga a Londres. “Creiem que aquest pot ser un mercat interessant per a aquest model de negoci perquè allà la gent està molt més acostumada a personalitzar la roba i a portar peces originals.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Xina

L’economia xinesa creix un 5,3% en el primer trimestre

barcelona
economia

Tesla acomiadarà 15.000 treballadors, el 10% de la seva plantilla global

barcelona

Stuart anuncia un ERO però diu que mantindrà un “pol tecnològic” a Barcelona

Barcelona
turisme

Les estacions d’esquí de Lleida tanquen una bona temporada

lleida
economia

La Generalitat assegura que s’han resolt més de la meitat dels fons europeus

barcelona
CASSÀ DE LA SELVA

L’Ajuntament reconeixerà el teixit empresarial del municipi

CASSÀ DE LA SELVA
economia

El barril de Brent baixa dels 90 dòlars tot i la tensió a l’Orient Mitjà

barcelona
GIRONA

Gelati Dino preveu obrir sis punts de venda més a curt i mitjà termini

GIRONA

La Paradoxa d’Easterlin

professor d'economia i empresa, Universitat de Girona, emprenedor i expert en gestió de crisi i desenvolupament de negoci