Empreses

Lowendalmasaï fa de Barcelona la seva seu estratègica per al sud d'Europa

La multinacional reforça l'oficina a la capital catalana La facturació creix un 13% aquest any

La facturació en aquesta zona creix a un ritme més alt que en el conjunt del grup
La companyia ha escollit la capital catalana per la localització i el capital humà

Hi ha decisions organitzatives que canvien el rumb d'una companyia. O d'una oficina en concret. O totes dues coses. Això és el que ha passat a la consultora d'optimització de costos Lowendalmasaï. Aquesta empresa d'origen francès va decidir fa un parell d'anys canviar l'organització i funcionar per àrees geogràfiques en comptes de fer-ho per països, entre altres coses perquè s'havia comprovat que els clients de qualsevol zona estaven cada cop més internacionalitzats. I, emmarcat en aquest canvi, la companyia ha decidit convertir Barcelona en la seu estratègica del sud d'Europa. El resultat de la reorganització ha estat que el creixement de les àrees s'ha accelerat. En el cas del sud d'Europa, des que s'ha començat a treballar amb aquesta nova mentalitat, la facturació ha crescut més que la suma dels països que la conformaven (Itàlia, Portugal i l'Estat espanyol).

Per a l'oficina de Barcelona, el canvi suposarà un reforçament en termes de personal –ara mateix està per darrere de Milà i Madrid- i en les àrees d'activitat que s'hi ofereixen, segons Giovanni Grillo, director general de l'àrea del sud d'Europa de Lowendalmasaï. Segons el directiu, les perspectives per a la capital catalana amb aquesta nova organització són molt majors que en el cas que s'hagués continuat amb l'estratègia de països, amb la qual no hauria deixat de ser la segona oficina a l'Estat espanyol.

El directiu de Lowendalmasaï explica que la companyia ha escollit Barcelona com a seu estratègica de l'àrea que ell dirigeix per dues raons fonamentals: la localització i el capital humà. Segons diu, la capital catalana és al centre de l'àrea geogràfica i molt ben comunicada amb la resta d'oficines (Milà, Madrid, Roma i Lisboa). A més, hi afegeix que s'hi poden trobar treballadors que entenen molt bé la multiculturalitat, un concepte que ha esdevingut clau amb aquesta nova manera de funcionar.“A Barcelona hi ha més multiculturalitat que a altres ciutats de l'Estat espanyol”, afirma.

Producte d'una fusió.

Lowendalmasaï va néixer com a tal l'any 2006, quan dues companyies franceses -Lowendal i Masaï- es van fusionar. Totes dues oferien serveis d'optimització de costos a les empreses, encara que en àrees diferents: la primera, en la fiscal, i la segona, en la de compres. Després d'una dècada de vida per separat, van decidir unir forces per oferir un servei igualment especialitzat en l'optimització de costos, però més integral. Així, a banda de les àrees que treballaven per separat i que van mantenir, en van afegir de noves, com ara la d'R+D, la de costos socials, la de taxes locals i la de capital circulant. D'aquesta manera, segons Grillo, han estat capaces de fer front a la competència de les grans consultores, que també ofereixen serveis d'optimització de costos. El directiu matisa, però, que aquestes empreses grans no estan tan especialitzades -i menys en totes les àrees que ells toquen- perquè són generalistes i ofereixen també serveis en àmbits com el màrqueting, la consultoria estratègica o de recursos humans, per exemple.

Grillo assegura que l'àrea del sud d'Europa és la que està registrant un millor comportament de tot el grup. La facturació de la regió el 2014 creixerà un 13% -si només es té en compte l'Estat espanyol, un 15%- i arribarà a gairebé 11 milions. Pel 2017, s'espera que les vendes pugin fins als 17 milions d'euros i la plantilla, fins als 200 treballadors -ara en són 140-. Amb aquest ritme de creixement, segons Grillo, s'estarà a quatre passos d'assolir un gran objectiu: igualar les vendes de la divisió francesa, que continua sent la que més aporta al grup, amb uns 23 milions de facturació.

l'expansió

Mirant cap al nord d'Àfrica

Convertir-se en seu estratègica per al sud d'Europa també significarà per a Barcelona esdevenir l'oficina des d'on es pilotarà el procés d'expansió de la companyia a les àrees d'influència d'aquesta zona geogràfica. Giovanni Grillo afirma que l'empresa té la vista posada en el nord d'Àfrica, una zona on veu molt potencial de creixement, i en Amèrica del Sud. El directiu de Lowendalmasaï creu que, per proximitat, l'expansió cap al nord del continent africà es pot produir abans.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Lowendalmasaï fa de Barcelona la seva seu estratègica per al sud d'Europa

Publicat a

[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

economia

Les exportacions gironines creixen un 11% i les vendes arriben als 706 milions

girona
Orient Mitjà

S&P rebaixa la nota del deute d’Israel per l’escalada de la tensió a la regió

barcelona
economia

L’Íbex baixa un 0,8% per les tensions a l’Orient Mitjà

barcelona
EMPRESA

Carme Torras, premi Manel Xifra a la transmissió de coneixement tècnic i tecnològic

GIRONA
economia

El Port de Mataró acollirà el primer Saló Internacional Nàutic amb una trentena d’expositors

mataró

Reempresa evita el tancament de 440 empreses gironines durant l’última dècada

girona
economia

Henkell Freixenet creix un 4,1% l’últim any assolint 1.230 milions d’euros de facturació

sant sadurní d’anoia
medi ambient

Part de les vinyes del Penedès, en perill de mort, per la sequera

VILAFRANCA DEL PENEDÈS
Economia

L’acord perquè Chery fabriqui vehicles a l’antiga Nissan es signarà divendres

barcelona