Emprenedors

Tabletech capgira els menús

Acaba de tancar una ronda de 67.200 euros en la plataforma Crowdcube

Van crear l'empresa el 2011 però el mer­cat, explica Pablo Mas-Bagà, encara no estava pre­pa­rat. La idea de Table­tech, la va impor­tar un dels seus socis, Ale­jan­dro Fres­neda, dels Estats Units. El con­cepte d'entrada és sen­zill. Una carta que no només digi­ta­litza els con­tin­guts, sinó que per­met seg­men­tar la infor­mació –per exem­ple amb aquells ali­ments que són aptes per a celíacs– i millo­rar la gestió de la comanda, perquè quan arriba el cam­brer els cli­ents ja tenen tota la infor­mació sobre l'oferta. “I redu­eix el temps d'espera i per tant aug­menta la rotació i el negoci per als esta­bli­ments”, explica Mas-Bagà.

Però a pesar d'aquests bene­fi­cis la comer­ci­a­lit­zació no va ser fàcil en els ini­cis, “perquè aquest és un pro­ducte molt inno­va­dor diri­git a un sec­tor molt con­ser­va­dor”. Ara el con­text ha can­viat, explica l'empre­ne­dor: “En aquests anys ha cres­cut molt el conei­xe­ment d'aquest pro­ducte i ara ens tru­quen esta­bli­ments interes­sats a ofe­rir aquest ser­vei als seus cli­ents.” A més, amb aquest ele­ment el res­tau­rant pot fer pro­mo­ci­ons selec­ti­ves per a grups d'edat o, per exem­ple, “si una taula demana peix els pots enviar una pro­moció de vi blanc”.

Amb aquest mateix prin­cipi de millo­rar la gestió i aug­men­tar el con­sum, aquesta carta digi­tal es diri­geix també als hotels, i aquesta és una línia de negoci que Table­tech espera poten­ciar en els pròxims mesos. Aquí el menú digi­tal per­met a aquests hotels, diu l'empre­ne­dor, “incre­men­tar la des­pesa que fa el cli­ent en els ser­veis que ofe­reix l'hotel i que mol­tes vega­des no s'usen perquè es des­co­nei­xen o per culpa de la bar­rera de l'idi­oma”.

“En canvi, si el cli­ent es troba una tau­leta tàctil a l'habi­tació amb tota la infor­mació dels ser­veis que ofe­reix l'hotel i fins i tot la pos­si­bi­li­tat de con­trac­tar-los en el moment, tots aquests pro­ble­mes des­a­pa­rei­xen”, explica el soci de Table­tech.

La firma ultima, a més, el llançament d'una apli­cació que per­metrà tenir accés a tota aquesta infor­mació a través de qual­se­vol mòbil i que està pen­sada sobre­tot per a aquest per­fil de cli­ent hote­ler. “El nos­tre focus se cen­tra sobre­tot en esta­bli­ments de qua­tre o cinc estre­lles que volen donar un plus als seus cli­ents”, indica Mas-Bagà.

Un per­fil dife­rent al dels res­tau­rants, ja que aquí la firma es diri­geix sobre­tot a esta­bli­ments d'un preu mitjà, d'entre 15 i 40 euros. Per a aquests res­tau­rants Table­tech també fa un pas més enllà i els ofe­reix el que ano­me­nen menú digi­tal, és a dir, que per­met que els seus cli­ents facin també la comanda a través de la tau­leta tàctil.

La firma acaba de tan­car, a més, una ronda de finançament a través de la pla­ta­forma de micro­me­ce­natge Crowd­cube que els ha repor­tat 67.200 euros que els empre­ne­dors des­ti­na­ran sobre­tot a poten­ciar la seva tasca comer­cial. L'objec­tiu és reforçar la seva presència al mer­cat local i alhora con­ti­nuar ser­vint als altres països on està pre­sent –“perquè ens van venir a bus­car cli­ents d'allà”– i que són Mèxic, el Panamà i Noru­ega.

Table­tech espera aca­bar l'any amb una qua­ran­tena de cli­ents i tan­car amb una fac­tu­ració d'uns 90.000 euros. Al gener els empre­ne­dors espe­ren tan­car una ope­ració que els supo­sa­ria l'entrada de 150 esta­bli­ments més.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia