Economia

Societat

Cornellà del Terri torna a tenir taxi

Un empresari del ram restableix el servei en aquest poble del Pla de l'Estany, que no disposava d'aquest servei des de feia tres dècades

Genís Güell posa per a la foto recol­zat en el seu fla­mant Mer­ce­des Vito de vuit pla­ces de pas­sat­gers, blanc i net com una patena, amb l'escut de Cor­nellà del Terri a les por­tes late­rals. A l'inte­rior, encara con­serva aque­lla olor de cotxe nou que ens recorda –i ens fa venir una mica d'enveja– el dia que vam estre­nar el nos­tre. És el taxi del muni­cipi, el pri­mer que té Cor­nellà des de fa trenta anys.

El sec­tor pateix de valent la crisi econòmica, però n'hi ha que veuen la llum al final del túnel o, sim­ple­ment, són més valents o ago­sa­rats que d'altres. Güell és una d'aques­tes per­so­nes. Amb experiència en el ram –porta taxi des de fa quinze anys, a Girona, on tre­ba­lla amb el nom de WeTrans­ferYou, una empresa que opera per tota la demar­cació–, ha deci­dit expan­dir-se aga­fant una llicència a Cor­nellà, el poble on va néixer fa 35 anys i on viu. Per al muni­cipi és una bona notícia –diu l'alcalde, Sal­va­dor Coll– perquè es cobreix un dèficit impor­tant en ser­veis públics, ja que fins ara qui volia un taxi l'havia de fer venir de Banyo­les.

La idea de Güell és tre­ba­llar amb cli­en­tela de la vall del Terri o que es des­placi a aquesta zona, així com d'altres muni­ci­pis pròxims que no tenen taxi, com ara Por­que­res, i sem­pre per encàrrec. Gent que no dis­posa de vehi­cle propi (posem per cas, gent gran que ha d'anar als hos­pi­tals giro­nins), les empre­ses de la zona (a Cor­nellà hi ha, per exem­ple, una mul­ti­na­ci­o­nal que cada dos per tres ha de reco­llir o dur gent als aero­ports i les esta­ci­ons de tren) i els turis­tes (nor­mal­ment estran­gers dels allot­ja­ments rurals) són el tipus de cli­ents que pre­veu atreure. De moment, li fan la majo­ria dels encàrrecs per telèfon o per cor­reu electrònic, però ha creat un lloc web (www.​wet​rans​fery​ou. com) a través del qual es poden fer reser­ves de viat­ges, seguint un model de negoci que defuig la fórmula tra­di­ci­o­nal. Aquest espai vir­tual que està ulti­mant serà una petita pla­ta­forma d'infor­mació sobre el Pla de l'Estany, amb dades que puguin interes­sar als viat­gers.

Aquests dies s'està donant a conèixer pel poble, anant casa per casa –“m'agrada el tracte per­so­nal, vull que em cone­guin”, diu–, cons­ci­ent que el ser­vei no arren­carà de cop sinó a poc a poc.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.