Economia

Economia

Sandàlies sense dubtes

Noelia Garvin produeix i dissenya calçat amb marca pròpia i té un taller botiga al centre de Lloret des del juny del 2020

La jove va rebre el suport del Consell Comarcal de la Selva i destaca que el públic li valora el treball artesanal

La lloretenca Noelia Garvin ha creat la marca de sandàlies Little Fish Shoes i ha obert el seu propi negoci. Ho va fer el juny del 2020, en plena pandèmia. Primer havia estudiat un cicle de grau mitjà de confecció i moda a Barcelona, i després se’n va anar a Elx a fer un cicle de grau superior de disseny de calçat. “No sabia què fer, ja hi havia companys que a casa seva tenien el negoci [familiar]. En el projecte final vaig pensar a fer una cosa artesanal, pensant en Barcelona, i vaig començar a fer models i a penjar-ho a Instagram.”

Garvin fa sandàlies de teixit, sintètiques, de pell... i la sola de jute. Ven de la talla 35 a la 46, amb alça i el que el client demani. El preu oscil·la entre els 25 i els 60 euros. Alguns dels seus models tenen nom de peix, com ara Sardinela o Congrio, evocant la Mediterrània. Diu que algun cop ha fet un parell de sandàlies per a un turista i en una hora i mitja les ha enllestides. La gent li valora el treball artesanal. Firmaria que el 2021 fos com el 2020.

La tècnica d’Empresa i Emprenedoria del Consell Comarcal de la Selva, Sílvia Fàbrega, destaca la fe de Garvin en plena pandèmia. “Li vam dir si volia esperar a veure com evolucionava tot. Va dir que ho tenia clar i que ja li feien comandes. Amb el confinament, va treballar el món en línia i va promocionar-se via WhatsApp i Instagram.”

El 2020, el servei de creació d’empresa del Consell Comarcal va atendre 212 emprenedors. En la posada en marxa del negoci en va avaluar 78. En van sorgir 48 empreses i 70 llocs de feina. Little Fish Shoes, la idea de la Noelia, va ser considerada pel Consell la millor iniciativa empresarial del 2020.“Molta gent no volia muntar el negoci [a causa de la covid-19] i els vam donar suport en formació, en reciclatge digital i per donar-los visibilitat a través d’entrevistes a l’Instagram Live, que penjàvem a la web d’empresa de la Selva (www.empresaselva.cat)”, explica la tècnica del Consell Comarcal, Sílvia Fàbrega.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Compradors d’or, paranoics o assenyats?

Barcelona

El negoci de les caixes fortes reneix

barcelona
Ruben Sans
President de l’Associació de Joves Empresaris de Catalunya (AIJEC)

“L’empresari segueix veient-se com una figura negativa”

Barcelona
DE MEMÒRIA

Línies d’ultramar (1906)

PROFESSOR DE POLÍTICA ECONÒMICA DE LA UB (1967-2016)
Tecnologia

La Mobile World Capital vol lluir “el llegat” que deixa el MWC

Barcelona

El mercat posa a prova la joiera responsable

barcelona
Contra xifrada
Jordi Garriga Riu

L’actiu de la natura

Floox ja té al mercat el seu carregador ràpid compacte

L’Hospitalet de Llobregat
Informació especial

Zentinel MDS, l’‘start-up’ que ajuda a digitalitzar la maquinària antiga