Economia

Economia

Sandàlies sense dubtes

Noelia Garvin produeix i dissenya calçat amb marca pròpia i té un taller botiga al centre de Lloret des del juny del 2020

La jove va rebre el suport del Consell Comarcal de la Selva i destaca que el públic li valora el treball artesanal

La lloretenca Noelia Garvin ha creat la marca de sandàlies Little Fish Shoes i ha obert el seu propi negoci. Ho va fer el juny del 2020, en plena pandèmia. Primer havia estudiat un cicle de grau mitjà de confecció i moda a Barcelona, i després se’n va anar a Elx a fer un cicle de grau superior de disseny de calçat. “No sabia què fer, ja hi havia companys que a casa seva tenien el negoci [familiar]. En el projecte final vaig pensar a fer una cosa artesanal, pensant en Barcelona, i vaig començar a fer models i a penjar-ho a Instagram.”

Garvin fa sandàlies de teixit, sintètiques, de pell... i la sola de jute. Ven de la talla 35 a la 46, amb alça i el que el client demani. El preu oscil·la entre els 25 i els 60 euros. Alguns dels seus models tenen nom de peix, com ara Sardinela o Congrio, evocant la Mediterrània. Diu que algun cop ha fet un parell de sandàlies per a un turista i en una hora i mitja les ha enllestides. La gent li valora el treball artesanal. Firmaria que el 2021 fos com el 2020.

La tècnica d’Empresa i Emprenedoria del Consell Comarcal de la Selva, Sílvia Fàbrega, destaca la fe de Garvin en plena pandèmia. “Li vam dir si volia esperar a veure com evolucionava tot. Va dir que ho tenia clar i que ja li feien comandes. Amb el confinament, va treballar el món en línia i va promocionar-se via WhatsApp i Instagram.”

El 2020, el servei de creació d’empresa del Consell Comarcal va atendre 212 emprenedors. En la posada en marxa del negoci en va avaluar 78. En van sorgir 48 empreses i 70 llocs de feina. Little Fish Shoes, la idea de la Noelia, va ser considerada pel Consell la millor iniciativa empresarial del 2020.“Molta gent no volia muntar el negoci [a causa de la covid-19] i els vam donar suport en formació, en reciclatge digital i per donar-los visibilitat a través d’entrevistes a l’Instagram Live, que penjàvem a la web d’empresa de la Selva (www.empresaselva.cat)”, explica la tècnica del Consell Comarcal, Sílvia Fàbrega.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia