Economia

Capmar desenvolupa un pàrquing per a patinets

mart city. La firma de Ripollet s’especialitza en solucions digitals i sostenibles per al transport públic Potencia la interacció entre l’usuari i el servei

Té clients de renom en el sector privat i entre les administracions públiques

Tot avançant en les seves propostes d’equipament urbà per a les ciutats intel·ligents, Capmar està ultimant el disseny d’un pàrquing i punt de recàrrega pensat per a patinets elèctrics.

Com informa el CEO de l’empresa, Nicolás Capablo, “el pàrquing per a patinets elèctrics serà una realitat l’any vinent, i a banda de deixar ancorar el vehicle, hi haurà un punt de recàrrega de la bateria i espai per dipositar-hi el casc”. Així mateix, des de l’app, l’usuari podrà dissenyar recorreguts intermodals, en què combinar el patinet amb el transport públic.

En els darrers anys, aquesta empresa de Ripollet de segona generació ha dipositat els seus afanys en la sofisticació digital i ambiental de les parades d’autobús. Així, arreu de Catalunya i l’Estat espanyol ha escampat més de 1.500 parades equipades amb panells d’informació que funcionen amb l’energia que els proporciona una placa solar. “Amb un cost i infraestructura mínims, oferim al viatger informació d’utilitat en temps real, i incorporem diverses tecnologies adaptades a l’exterior que funcionen només amb energia solar, sense necessitat de connectar-se a la xarxa elèctrica, cosa important ara que el cost de la llum és prou elevat”, explica Capablo.

Aquesta parada, aquest sistema d’informació, sintetitza el saber fer d’una empresa d’estructures metàl·liques, orientada a la construcció, que a partir d’un moment determinat va explorar les possibilitats de dissenyar sistemes d’informació basats en l’electrònica i la digitalització, fins al punt que ara el negoci se’l reparteixen al 50% les estructures metàl·liques i els sistemes d’informació. Prova del compromís a assolir noves fronteres en R+D ha estat la recent inversió de 400.000 euros en una unitat central de processament (CPU per l’acrònim en anglès) que ha de servir per a nous projectes “en què s’avança en la interconnexió entre l’usuari i l’autobús, en què és possible demanar un autobús des del mòbil i es dota la parada de tota mena de sensors, d’humitat, qualitat de l’aire o lluminositat, entre d’altres”. Així mateix, es potencia la parada com a punt d’informació en permetre que l’usuari pugui fer consultes en diversos idiomes i tenir mapes de ruta a la seva disposició.

Nicolás Capablo pensa que en els pròxims anys “hi haurà un creixement important en l’smart city del vessant del transport públic, i tots els sistemes aniran equipats amb sensors i intel·ligència artificial”.

Tot i ser una pime, Capmar ha arribat a cridar l’atenció de grups multinacionals d’Alemanya i el Japó que han sabut apreciar en la seva justa mesura les propostes de la firma de Ripollet: “Sempre ens hem transformat, hem intentat anar amb el temps i hem esdevingut realment pioners.”

Entre els seus clients, hi ha grans grups privats, com ara JCDecaux, Moventis, Vectalia i Sagalés, i administracions, entre les qual, l’Ajuntament de Girona, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), Transporte de Gran Canaria o l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB). Justament, l’aposta que l’AMB va fer per l’empresa, com reconeix el CEO de Capmar, ha estat decisiva perquè pogués fer-se un lloc en l’univers de les companyies que es dediquen a la tecnologia per a les ciutats intel·ligents.

Com un llibre electrònic

L’enginy de Capmar va quedar ben palès en observar que les pantalles d’informació de les seves parades podien fer servir la tecnologia dels llibres electrònics o el paper digital amb tinta electrònica, cosa que comporta un consum energètic molt baix. El sistema d’informació disposa d’un programari dissenyat per Capmar per al control de pantalles, amb un servidor de gestió de dades que integra la informació que rep de diversos proveïdors i que és distribuïda a través del panell informatiu de l’estació.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia