Economia

ECONOMIA

Irlanda sanciona Meta amb 390 milions d’euros per infringir la protecció de dades

L’empresa nord-americana té tres mesos perquè els usuaris disposin duna versió de totes les aplicacions que no utilitzi dades personals amb finalitats publicitàries

La Comissió de Protecció de Dades d’Irlanda (DPC) va multar aquest dimecres amb 390 milions d’euros Meta, la propietària de Facebook i Instagram, per haver trencat a Irlanda les normatives de protecció de dades en aquestes plataformes.

En un comunicat difós aquest dimecres, les autoritats irlandeses han detallat una sanció de 210 milions d’euros relacionada amb infraccions de protecció de dades als serveis de Facebook i amb 180 milions d’euros més per infraccions a Instagram.

La DPC d’Irlanda, el principal regulador de moltes de les companyies més grans del món dins la Unió Europea (UE), ha instruït així mateix Meta Ireland a complir amb la normativa sobre operacions de processament de dades i a reavaluar les bases legals sobre les quals gestiona la publicitat en funció de les dades personals dels usuaris “en un període de tres mesos”.

Les investigacions de la DPC es van iniciar en presentar-se dues queixes sobre aquests serveis de Facebook i Instagram, realitzada en el primer cas per l’ONG austríaca Europa versus Facebook i en el segon en relació a un assumpte que va tenir lloc a Bèlgica amb Instagram, ambdues presentades el 25 de maig del 2018, quan va entrar en vigor la normativa de protecció de dades.

Meta haurà de permetre en aquest termini de tres mesos que els usuaris disposin duna versió de totes les aplicacions que no utilitzi dades personals amb finalitats publicitàries.

Aquesta decisió continuarà permetent a Meta utilitzar informació personal per personalitzar anuncis o demanar als seus usuaris el seu consentiment exprés i aquests han de poder retirar aquest consentiment en qualsevol moment.

L’activista austríac Max Schrems, fundador de l’ONG Europa contra Facebook, ha reaccionat avui a la sanció del regulador irlandès indicant que suposa “un contratemps gegant per als beneficis de Meta a la UE”.

“Les persones ara han de ser preguntades si volen que les seves dades personals s’utilitzin per a finalitats de publicitat o no. Han de tenir una opció de sí o no i poden canviar de parer en qualsevol moment”, ha indicat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia