Empreses

Mind the Byte posa el focus en el nord d'Europa per créixer

L'empresa estudia on posar la primera base al vell continent i arribarà aquest any a Corea del Sud

La companyia preveu sortir al MAB en quatre anys

Que el mercat és el món, ho té clar Alfons Nonell-Canals, fundador i director general de Mind the Byte. Si més no, ho ha de ser en un futur pròxim. Així és que aquesta jove empresa de bioinformàtica ha posat el focus en el nord d'Europa. Segons Nonell-Canals, tenen en cartera tres o quatre països que estan estudiant i, entre aquests, escolliran la que serà la seva primera base d'operacions al vell continent. El director general assegura que el pas no es farà gaire més enllà de finals d'aquest any.

On ja estaran presents abans és a Corea del Sud, on començaran a distribuir els seus productes i serveis en breu. L'entrada a aquest país asiàtic, un mercat emergent molt interessant per al sector biotecnològic, es farà a través d'un soci local, la filial coreana d'una companyia catalana. Nonell-Canals argumenta que això facilitarà molt les coses a l'hora d'establir els primers contactes i començar a fer negocis a Corea del Sud, on, segons diu, per a aquestes coses es valora molt la proximitat cultural i lingüística.

De fet, la voluntat d'internacionalitzar la companyia va ser un dels factors que van motivar la roda de finançament que ha tancat recentment. Aquesta ampliació ha suposat l'entrada, a més de tres socis individuals que s'afegeixen als cinc que ja hi havia, d'Inkemia, el grup de pimes d'alta tecnologia que cotitza al MAB. Gràcies a aquesta entrada a l'accionariat, Inkemia tindrà un representant en el consell d'administració de Mind the Byte. Nonell-Canals ho considera una gran oportunitat per adquirir experiència d'aquest grup empresarial per, entre altres coses, afrontar una possible sortida al MAB en un termini de quatre o cinc anys. Aquest és un escenari que el director general de Mind the Byte preveu.

Nonell-Canals veu necessari portar el negoci a altres països per fer créixer la facturació. Els seus clients són sobretot biotecnològiques i centres de recerca catalans, i, com es dirigeix a un comprador potencial tan concret, necessita obrir-se a nous territoris, on hi ha més mercat. També té intenció d'apropar-se a altres sectors als quals, sense fer grans canvis, es pot aplicar el què fa l'empres. És el cas de la cosmètica i l'agricultura, en els quals ha començat a explorar potencials clients. Pel que fa al segon, Mind the Byte està a punt de llançar un producte vinculat a una altra empresa que es comercialitzarà entre companyies agroalimentàries.

Nonell-Canals va fundar Mind the Byte l'any 2011. Tres anys després, la companyia, que desenvolupa productes i ofereix serveis de solucions al núvol científiques i d'anàlisi de dades, té cinc treballadors i espera incorporar alguna persona més per a tasques comercials abans de finals d'any.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
economia

Vueling veu una “oportunitat econòmica” a Catalunya per produir combustible sostenible d’aviació

barcelona
habitatge

Tombat el decret del govern per regular el lloguer de temporada

barcelona

Creuers, ‘champagne’ i caviar

conseller de famílies empresàries
economia

Els hotels reben 1,7 milions de turistes a l’abril

Barcelona

Promocionen l’oferta enogastronòmica i d’alta gamma a Manchester

GIRONA
CALONGE i ST. ANTONI

Bona acollida de la jornada de portes obertes del Campus de l’Experiència

CALONGE I ST. ANTONI
política

Sánchez retira la llei del sòl per evitar que el PP voti el vet d’ERC i Junts

madrid
QUERALBS

Posicions enrocades en les negociacions per la nova concessió de Vall de Núria

QUERALBS
economia

El Cercle d’Economia insta els partits a “sortir del seu bloc” per assolir acords

barcelona