EDITORIAL

Lluita pel poder en la F-1

Rear­bi­trar no és dolent si per­met fer justícia, tot i que no dir-nos fins dijous com ha que­dat la cursa de diu­menge sem­bla una burla. S'ha fet justícia amb Jarno Tru­lli, que no merei­xia cap pena­lit­zació, però Lewis Hamil­ton i McLa­ren han que­dat sense punts no per una acció puni­ble durant la cursa, sinó per faci­li­tar una versió par­cial de l'inci­dent. Hi ha una des­pro­porció abso­luta entre el càstig i el pecat i és un pre­ce­dent perillós per tot l'any. Però no ens que­dem aquí. Comen­cem a tenir indi­cis per sos­pi­tar de les actu­a­ci­ons de Ber­nie Eccles­tone i Max Mos­ley. El pri­mer, tan­cat en banda a nego­ciar les quan­ti­tats que han de cobrar els equips. El segon, jugant amb l'ambigüitat regla­mentària amb el tema dels difu­sors i amb la reso­lució d'ahir. Sem­bla tot enca­mi­nat a divi­dir els equips, per fi aglu­ti­nats –sense la dis­sidència històrica de Fer­rari, que sem­pre havia fet de crossa de la FIA amb bons resul­tats– en una asso­ci­ació amb una sola veu. La FOTA –així es diu l'asso­ci­ació– té ara força real per posar en qüestió el poder abso­lut d'Eccles­tone i Mos­ley. Segons el resul­tat del GP de Malàisia, no hau­ria de sor­pren­dre si el dia 14 a París decla­ren il·legals els difu­sors, encara que això impli­qui desau­to­rit­zar els comis­sa­ris i el mateix res­pon­sa­ble tècnic de la FIA, Char­lie Whi­ting. Així aug­men­ta­rien els recels entre els equips, ara que sem­bla que la cor­re­lació de for­ces entre ells també tron­to­lla en els cir­cuits.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.