EDITORIAL

Un rerefons econòmic

Que els equips de la FOTA no hagin accep­tat l'última con­tra­o­ferta des­es­pe­rada de Mos­ley apun­tala la idea que Fer­rari, McLa­ren i com­pa­nyia ja tenien pre­de­ter­mi­nada l'escissió. En un intent per sal­var els mobles la FIA havia acce­dit a dues de les tres grans peti­ci­ons dels equips: regla­ment tècnic únic i pres­su­post de 100 mili­ons per al 2010. Però no podia acce­dir a la ter­cera petició, la de tan­car un acord econòmic pel repar­ti­ment dels bene­fi­cis perquè aquests estan cedits a Ber­nie Eccles­tone, que manté un silenci enigmàtic. En temps de crisi tot­hom busca nous recur­sos i els equips, tips que Eccles­tone infli la seva for­tuna amb els diners que gene­ren les cur­ses, fa anys que viuen amb la sen­sació que no obte­nen prou retorn directe. Crear un cam­pi­o­nat sense la tutela d'un regu­la­dor inde­pen­dent com la FIA té el risc que en qua­tre dies els equips esti­guin bara­llats entre ells perquè cadascú defen­sarà legítima­ment interes­sos par­ti­cu­lars. Però de moment ser­vi­ria per aca­bar amb la dic­ta­dura de la FIA i els pri­vi­le­gis d'Eccles­tone. A la llarga –tal com ha pas­sat als Estats Units– s'hau­ran de tor­nar a enten­dre, però ja amb unes altres regles de joc.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.