Reptes de la nova entrada a Girona

El projecte que ahir va presentar l'Ajuntament de Girona per refer l'entrada a la ciutat pel carrer de Barcelona planteja qüestions que fa anys que estan sobre la taula i que fins ara no s'han abordat. La proposta guanyadora té algunes bondats evidents. Probablement la més òbvia és l'eliminació d'una imatge industrial degradada i la seva substitució per una mena de passeig, que ha de contribuir a humanitzar el que avui no deixa de ser un carrer en un estat irregular i amb un excés de trànsit constant. També la creació d'un parc i la desaparició de la via del tren contribuiran a lligar urbanísticament dos barris que, tot i ser molt propers, històricament han estat separats: el Pla de Palau i Sant Narcís. Però tot i així, el projecte planteja dubtes, com ara la creació d'un entremat continu de blocs de pisos o l'excessiva edificabilitat, amb torres de fins a onze plantes d'alçada. I l'altre gran interrogant és que la creació d'un nou barri de més de 2.500 persones ha d'anar acompanyada necessàriament de la creació de serveis que per ara no es concreten. En tot cas, la conversió de l'antiga carretera N-II que travessava Girona en un carrer no pot quedar aturada a l'Hipercor.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.