Editorial

Una obra necessària, que no pot esperar més

L'Estat ha publi­cat l'estudi infor­ma­tiu per a la cons­trucció de la C-3 sud, la línia fer­roviària que ha de con­nec­tar Cas­tell­de­fels i Cor­nellà pas­sant per Gavà, Vila­de­cans, Sant Boi i Esplu­gues per desem­bo­car a la zona uni­ver­sitària de Bar­ce­lona. Es tracta d'una obra històrica­ment rei­vin­di­cada des d'un ter­ri­tori molt mal trac­tat pel que fa al trans­port públic. Les onze noves esta­ci­ons, i els 22 quilòmetres de xarxa han de resol­dre els pro­ble­mes de con­nec­ti­vi­tat dels habi­tants d'aques­tes pobla­ci­ons, una de les quals –Esplu­gues– ni tan sols té parada de tren. La publi­cació de l'estudi ha estat rebuda amb lògica satis­facció pels alcal­des afec­tats. Ara només cal espe­rar que sigui el pri­mer pas d'una tra­mi­tació ràpida i urgent que faci­liti l'inici de les obres. Serà la millor manera d'esvair els dub­tes que pot sus­ci­tar el fet que el pro­jecte, pres­su­pos­tat en més de 2.100 mili­ons d'euros, es des­en­ca­lli just ara, a les por­tes de les elec­ci­ons cata­la­nes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.