Opinió

De reüll

Art ‘blockbuster’

Barcelona allotjarà exposicions franquiciades

Fa anys que se sent la cantarella que a l’oferta artística de Barcelona manquen exposicions blockbuster, aquelles que atreuen multituds. El suposat defecte el volen corregir ara l’Ajuntament i la Diputació amb un conveni que han signat amb l’empresa italiana Arthemisia, especialista en organitzar aquest tipus de mostres que s’avaluen pels ingressos que deixen a la taquilla. El lloc per fer-les serà la sala gran de les Drassanes Reials, seu del Museu Marítim, amb el reclam de noms com Monet i Chagall. La primera s’obrirà el pròxim 29 d’abril i estarà dedicada a M. C. Escher, després de voltar per mig planeta. El 2017 (!) ja es va veure a Madrid, al Palau de Gaviria, feu dels projectes d’Arthemisia fins a l’esclat de la pandèmia, que ha liquidat aquest model d’exposicions en què sovint hi posen més pa que formatge (és a dir, tiren d’obres menors). Realment l’estratègia de Barcelona per situar-se en el mapa internacional de l’art és figurar en la llista d’espera d’aquestes mostres mcdonalesques itinerants? No hi ha prou imaginació per crear una línia pròpia de projectes populars? A la ciutat única al món que té (ara mateix agonitzant) dos museus monogràfics dels artistes més importants del segle XX, Picasso i Miró, i el de Tàpies si s’hi apostés de veritat, es prenen decisions polítiques culturals ben tristes i decebedores.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.