Opinió

Som 10 milions

Bon estiu a la colònia!

El paper que el País Valencià té assignat en el projecte espanyol és el de colònia turística

El paper que el País Valencià té assig­nat en el pro­jecte naci­o­nal espa­nyol és el de ser una colònia turística: els valen­ci­ans som els cam­brers dels madri­lenys i els geri­a­tres dels nord-euro­peus. Sense aquesta cons­ta­tació òbvia, no s’entén res del que passa per aques­tes ter­res. Per exem­ple, fa un parell de set­ma­nes, el minis­tre de Foment, Óscar Puente, anun­ci­ava que s’alli­be­rava del peatge un tram de l’AP-7. Tan­ma­teix, ho feia només durant l’estiu, en una prova pilot –tal com en deia– del que podríem qua­li­fi­car d’una taxa turística –el dimoni, per a la patro­nal i la classe política valen­ci­ana– inversa: els indígenes paguem amb una taxa extra durant l’any fae­ner les infra­es­truc­tu­res que els turis­tes gau­dei­xen en període de vacan­ces.

Puente, a més a més, es va rebo­tar con­tra aques­tes denúncies de, tal com ens va qua­li­fi­car, “vic­ti­mis­tas periféricos” i va excla­mar-se que aquest tram no con­nec­tava amb Madrid, sinó que era “cor­re­dor medi­ter­rani”. És clar, de la manera com s’entén el “cor­re­dor medi­ter­rani” a Espa­nya, és a dir, tot allò que passe per Madrid, per des­comp­tat que ho és, tot i que, pre­ci­sa­ment, aquest tram que ara s’alli­be­rava és el que et per­met estal­viar cinc minuts en el tra­jecte des de Madrid cap a Beni­dorm (el que cor­res­pon a la cir­cum­val·lació d’Ala­cant, un dels punts negres de la nos­tra xarxa viària) i que con­necta, així mateix, amb l’aero­port de l’Altet. De fet, o al minis­tre li és abso­lu­ta­ment igual tot –hipòtesi més via­ble– o ni tan sols coneix la senya­lit­zació viària del seu nego­ciat, perquè aquest tram que ara s’alli­bera ve indi­cat amb el rètol “Madrid”.

Pel que fa a les con­ne­xi­ons fer­roviàries, en estiu tenim el mateix menú de cada dia, però amb un bon parell de perols de més de “cocido madrileño”, ja que es dupli­quen freqüències de les con­ne­xi­ons amb Madrid (les con­ne­xi­ons inter­nes valen­ci­a­nes o amb Cata­lu­nya con­ti­nuen en la mateixa indigència de sem­pre, ni tan sols millo­ren com a sacri­fici a l’altar del déu Turisme) i abun­den les ofer­tes que t’ofe­rei­xen “la playa más cer­cana a Madrid por solo 9€”.

I, és clar, les mer­ca­de­ries ara es con­nec­ta­ran entre Madrid i Itàlia gràcies a l’ampli­ació del port de Madrid, que, no obs­tant això, té el capritx geogràfic de situar-se a València. Així ho va anun­ciar el dele­gat colo­nial a la Gene­ra­li­tat de baix, Car­los Mazón, com a bon major­dom. No cal ni que dis­si­mu­len que eixa ampli­ació no es fa pen­sant en els interes­sos dels valen­ci­ans, ja que lla­vors no es faria, però és que ni tan sols tenen la ver­go­nya d’inten­tar enga­nyar algun cara­gol par­lant del trans­port de mer­ca­de­ries pel cor­re­dor medi­ter­rani. Per a què, si aquest també con­necta amb Madrid?

Madrid, Madrid, Madrid… La política valen­ci­ana és tota una sar­su­ela, i, com més va, més ha aga­fat el turbo aquest pro­jecte de madri­le­nyit­zació total del País Valencià. Els valen­ci­ans anem caient en picat en renda per càpita, men­tre que la dels madri­lenys creix. En tenen un terç més que nosal­tres ja i, així mateix, viuen dos anys més de mit­jana que nosal­tres. Aquesta és la con­seqüència d’ofre­nar noves glòries a Espa­nya: més pobresa, més sub­missió, menys opor­tu­ni­tats, menys benes­tar. Sense anestèsia. Bon estiu a la colònia!



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia