Política

castellers

procés sobiranista

Puigdemont: “Un país que es proposa la independència només ho pot fer amb el capteniment d'un gran castell”

El president de la Generalitat qualifica de “fora de sèrie” el Concurs de Castells de Tarragona

El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, ha assistit aquest diumenge, per primera vegada, al Concurs de Castells de Tarragona, i ha assegurat que no podrà oblidar. S'ha mostrat “impressionat” pel moment de tensió i silenci que es crea quan s'aixeca un castell en una plaça tan plena de gent, una experiència que ha qualificat de “fora de sèrie”.

En declaracions als mitjans, Puigdemont ha reivindicat el símil del món casteller amb el moment del procés que viu Catalunya. “El castell és un exemple de treball de col·laboració on tothom és important i no es pot prescindir de ningú, des de la part baixa fins als que ho han de coronar. “Un país que es proposi un objectiu tan difícil com és la independència només es pot fer amb el capteniment d'un gran castell”, ha afirmat.

En declaracions a Catalunya Ràdio, el president ha utilitzat l'argot casteller per descriure a la situació política catalana: “Fa cinc anys que aquest país està fent pinya. Només falta compromís democràtic”. Puigdemont ha afegit que “l'enxaneta del procés encara no ha nascut” i que “tot això ho fem per les enxanetes que vindran”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

ERC i PSC es repartiran l’alcaldia de Móra la Nova

Barcelona
Somàlia

Setze morts en un atac d’Al-Xabab a un popular hotel de Mogadiscio

Barcelona

ERC Palamós arriba a un primer acord amb PSC per formar govern

palamós

El PP carrega contra les llistes del PSOE pel 23-J

Barcelona

Zelenski afirma per fi que la contraofensiva està “en marxa”

barcelona

Asens veu excepcional l’acord “històric de l’esperança” amb Sumar

BARCELONA

El PSC tanca files amb la direcció federal per les llistes electorals

Barcelona

Jordà farà tàndem amb Rufián en la candidatura d’ERC a Madrid pel 23-J

Barcelona

Sánchez fa una crida a la unitat del PSOE i veu “positiu” l’acord de Sumar

Barcelona