Política

El terrorista dels Camps Elisis tenia un llarg historial d'atacs a policies

El francès Cheurfi va ser condemnat fins a quatre vegades, però no figurava com un islamista radicalitzat

Els investigadors busquen possibles còmplices

Karim Cheurfi, francès de 39 anys i iden­ti­fi­cat com l'home que va matar un poli­cia dijous al ves­pre als Camps Eli­sis abans de ser aba­tut, era un rein­ci­dent obse­dit per la idea d'ata­car mem­bres de les for­ces de l'ordre, però no estava fit­xat com un isla­mista radi­ca­lit­zat.

Cheurfi va ser detin­gut el 23 de febrer després d'haver con­fes­sat a un amic la seva intenció de “matar poli­cies en represàlia pel que està pas­sant a Síria” i d'haver-se pro­cu­rat con­tac­tes per adqui­rir armes i haver com­prat gani­vets de comando, una càmera GoPro i caput­xes per inter­net, però va ser posat en lli­ber­tat l'endemà per falta de pro­ves, segons fonts pro­pe­res a la inves­ti­gació. Des del març, era objecte d'una inves­ti­gació anti­ter­ro­rista. De fet, Cheurfi era un vell cone­gut de la justícia, ja que va ser con­dem­nat fins a qua­tre vega­des per roba­to­ris amb violència i per tres temp­ta­ti­ves d'homi­cidi. Tot i les seves freqüents esta­des a la presó, no pre­sen­tava mos­tres d'haver-se radi­ca­lit­zat durant aquests períodes de detenció ni d'estar gra­vi­tant en la nebu­losa sala­fista giha­dista. La mateixa nit de l'atemp­tat, Estat Islàmic va rei­vin­di­car l'acció i la va atri­buir a Abu Yus­sef el Belga, però aquesta iden­ti­tat no coin­ci­deix amb la que ha reve­lat l'exa­men de les emprem­tes dac­ti­lars del ter­ro­rista, segons va expli­car ahir el fis­cal de París, François Molins, que cor­res­po­nen a Cheurfi. No se sap si aquest nom que va indi­car l'orga­nit­zació ter­ro­rista es cor­res­pon amb el del sos­pitós sobre el qual les auto­ri­tats bel­gues van dic­tar una ordre de cerca el mateix dia de l'atemp­tat i que, final­ment, es va pre­sen­tar en una comis­sa­ria d'Anvers.

Els fets de dijous van pas­sar cap a tres quarts de nou del ves­pre, quan un Audi es va atu­rar a l'altura d'un vehi­cle poli­cial esta­ci­o­nat davant l'ofi­cina de turisme de Tur­quia, als Camps Eli­sis. El con­duc­tor va sor­tir i va dis­pa­rar amb un kalàixnikov con­tra el cotxe poli­cial i va matar un agent. Va tor­nar a dis­pa­rar con­tra més poli­cies, que van res­pon­dre a l'agressió, i va caure aba­tut. Dos agents més van resul­tar ferits, un de gra­ve­tat, i una turista va que­dar lleu­ment ferida.

Un fusell i un Alcorà

Al cotxe de Cheurfi, els inves­ti­ga­dors hi van tro­bar un fusell de bom­beig, dos gani­vets, unes tiso­res de poda i un exem­plar de l'Alcorà. La hipòtesi domi­nant és que hau­ria actuat sol, però la inves­ti­gació se cen­tra ara en la cerca de pos­si­bles còmpli­ces. Després de l'escor­coll al seu domi­cili, la poli­cia va inter­ro­gar tres per­so­nes del seu cer­cle.

LES DATES

2001
és l'any
en què Karim Cheurfi comença el seu historial delictiu. Fins al 2015, acumularà fins a quatre condemnes.
23.02.17
Torna
a ser detingut però surt per falta de proves. Al març, és objecte d'una investigació antiterrorista.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia