Política

eleccions 21-D

junta electoral

Forcen els batlles d’Ebre a retirar símbols “partidistes”

La majoria dels alcaldes de les Terres de l’Ebre van ser citats ahir per la junta electoral de zona de Tortosa per tal de requerir-los que en el termini de 24 hores retiren tot tipus de símbols, emblemes o altres elements partidistes situats en espais públics (edificis municipals i mobiliari urbà). Els alcaldes van haver de comparèixer davant la jutgessa acompanyats pel secretari municipal; se’ls va mostrar un informe dels Mossos amb fotografies de pancartes, llaços grocs, estelades, etc., que han de retirar, i els van alertar que si no ho fan incorreran en un delicte electoral o de desobediència a l’autoritat castigat amb penes de presó. L’alcalde de Tortosa, Ferran Bel, que va ser el primer a declarar, va qualificar d’“absurd” el requeriment i va preguntar a la magistrada si també s’havien de retirar els cartells de propaganda electoral. La façana de l’ajuntament de Tortosa ja fa dies que no llueix la pancarta que reclama l’alliberament dels presos polítics.

També l’alcalde de Roquetes, Francesc Gas, va criticar el requeriment. “És una pèrdua de temps i de recursos públics”, va dir Gas. També se’ls fa retirar cartells de la campanya pel referèndum de l’1-O que encara hi ha en espais públics.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Almenys tres morts en un nou atac rus amb míssils a Kíiv

Barcelona
política

El govern i Junts s’insten a continuar explorant un “front comú”

barcelona

Una única pancarta electoral

Castelldefels
BALAGUER

ERC proposa un pacte amb la resta de forces sobiranistes

BALAGUER
economia

Disputa verbal entre Feijóo i Calviño en la reunió del Cercle d’Economia

barcelona
Política

Trias buscarà un pacte estable de govern un cop sigui alcalde

barcelona
La tàctica de la tensió de Valents acaba amb 3 regidors a tot el país
política

La tàctica de la tensió de Valents acaba amb 3 regidors a tot el país

barcelona
TOSSA DE MAR

Junts, tot i la clara victòria a Tossa, ha de refer aliances dinamitades

TOSSA DE MAR
Olot

Tot mena cap a un altre mandat de Junts a Olot

Olot