L'alcalde de Pego membre de la comissió per al seguiment del tren Gandia-Dénia

La Xarxa d' Alcaldes va constituir dimecres passat, coincidint amb el 36 aniversari de la mort de la línia Gandia-Dénia, la Comissió Especial que estarà formada per un representant de cada formació política, una decisió presa pels mandataris reunits, 11 de les 33 poblacions de la Marina Alta.

Dues són les finalitat de crear aquesta Comissió Especial de Seguiment de la línia ferroviària, d'una banda intentar que la responsabilitat no caiguera sobre una sola persona, en este cas, l'alcaldessa de Dénia, i de l'altra i la més important, que no és polititze la negociació. Perquè allò essencial és que «es faça el tren» i per això es crea la comissió amb quatre de representants de diferents ideologies polítiques», detallava Ortolà. Així la Comissió es crea per fer una pinya per tal de representar una necessitat de la Marina Alta, «perquè ja està bé que per a fer 32 quilòmetres de via es tarde tant».

Entre els membres de la Comissió Especial de seguiment es troba l'alcalde de Pego, Carmelo Ortolà, com a representant dels partits independents, l'alcaldessa de Dénia, Ana Kringe, en representació del Partit Popular; Eduardo Monfort, alcalde de Xàbia, pel Bloc Nacionalista Valencià i Josep Moragues, primer edil de Llíber, com a membre del Partit Socialista.

La finalitat d'aquesta pluralitat política en la Comissió Especial és que persistisca el coratge reivindicatiu nascut de la multitudinària manifestació que, en els carrers de Dénia, va exigir fa 12 dies la construcció de l'enllaç ferroviari amb Gandia.

Així, la seua pròxima actuació serà la de recopilar de tots els ajuntaments esta demanda, en forma de queixa particular personalitzada per a poder elevar-les al Síndic de Greuges, José Cholbi, i, des d'esta institució autonòmica al Defensor del Poble, al Govern de la Nació i al Consell. En resum es podria dir que a partir d'ara, la Comissió Especial de Seguiment del tren fins a Dénia, es dedicarà a donar la tabarra perquè es construïsca el tren.

D'altra banda, per part del Ministeri de Foment també arribaven notícies aquesta setmana. Per a continuar confirmant que el tren de la costa que Foment inclourà en el Pla de Rodalies de la Comunitat Valenciana hauran de finançar-lo a mitges entre el Ministeri i la Generalitat. Almenys és la proposta que barallen ambdós administracions en les negociacions que mantenen des de setembre del 2009 per a consensuar este pla ferroviari i un nou protocol de carreteres. Precisament, l'esquema d'este últim acord és el que s'aplicarà al futur Pla de Rodalies: s'elaborarà un llistat d'actuacions necessàries i el finançament anirà a càrrec de les dues administracions.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
estat espanyol

Sumar s’obre a la reflexió i contempla un lideratge més col·lectiu

barcelona
guerra a gaza

Hamàs retreu als EUA que cap funcionari israelià s’ha pronunciat a favor de la treva

barcelona
país valencià

Els antifeixistes de Pego eviten la presó després de pactar amb les acusacions

barcelona
Unió Europea

Multa milionària del TJUE a Hongria per saltar-se les lleis sobre l’asil

Barcelona
Estat espanyol

El president del CGPJ rebutja la reforma que planteja Sánchez

Barcelona
REGNE UNIT

Els laboristes britànics volen creixement sense fer disparar la despesa

BARCELONA
ESTAT FRANCÈS

Nova reunió d’Els Republicans per ratificar l’expulsió del seu líder

BARCELONA
Cimera del G7

Els líders del països més rics aborden a Bari l’ajuda a Ucraïna

Barcelona
política

L’Àrea Metropolitana de Tarragona comença a definir els lideratges dels serveis que s’estudien mancomunar

Reus