Política

El PP trenca amb Cs a Castella i Lleó i convoca eleccions per al 13 de febrer

Mañueco ha destituït els quatre representants de Ciutadans del seu govern entre acusacions de deslleialtat

Aquest moviment obre un nou cicle electoral a l’Estat

Avançament elec­to­ral a Cas­te­lla i Lleó. El pre­si­dent de la Junta, Alfonso Fernández Mañueco (PP), va anun­ciar ahir de sor­presa a pri­mera hora del matí per Twit­ter la dis­so­lució de les Corts i la con­vo­catòria d’elec­ci­ons anti­ci­pa­des per al 13 de febrer del 2022. A més, va anun­ciar la remo­de­lació del seu gabi­net després de des­ti­tuir tots els repre­sen­tants de Cs davant l’estu­pe­facció dels fins ales­ho­res socis de govern. Poste­ri­or­ment, en una decla­ració ins­ti­tu­ci­o­nal sense pre­gun­tes, Fernández Mañueco va asse­gu­rar que hi havia “un risc cert de moció de cen­sura immi­nent del PSOE, Podem, Cs, trànsfu­gues i altres for­ces polítiques, com va pas­sar”, i va acu­sar de “traïció i des­lle­ial­tat” la for­mació lide­rada per Inés Arri­ma­das. Els soci­a­lis­tes, per la seva banda, veuen en aquest avançament elec­to­ral un intent del PP de tapar l’enfron­ta­ment entre el líder esta­tal de la for­mació con­ser­va­dora, Pablo Casado, i la pre­si­denta de Madrid, Isa­bel Díaz-Ayuso, men­tre que Uni­des Podem va qua­li­fi­car la decisió de Fernández Mañueco “d’irres­pon­sa­ble”, però ho veuen com la pri­mera prova a la qual s’enfron­tarà al front ampli de Yolanda Díaz.

La rup­tura de l’acord amb Cs, deixa Anda­lu­sia i la ciu­tat de Madrid com els únics ter­ri­to­ris on el pacte entre el PP i la for­mació taronja con­ti­nua viu, de moment. Poc després que Fernández Mañueco hagués fet fora els qua­tre repre­sen­tants de Cs del seu gabi­net, el govern de coa­lició andalús, ja amb el focus mediàtic a sobre, es va des­mar­car de la decisió de Cas­te­lla i Lleó i va apos­tar per “l’esta­bi­li­tat i per inten­tar allar­gar al màxim la legis­la­tura”. El movi­ment fet a Cas­te­lla i Lleó obre un nou cicle elec­to­ral a l’Estat. Els cas­te­lla­no­lle­o­ne­sos seran els pri­mers comi­cis del 2002 i, si no hi ha més can­vis, els següents seran els anda­lu­sos, ja que el desem­bre de l’any vinent farà qua­tre anys que Juamma Moreno (PP) va tei­xir una aliança amb Cs i Vox, que va des­ban­car el PSOE de la Junta. A més, el maig del 2023 hi haurà les muni­ci­pals i algu­nes autonòmiques, entre aques­tes les de Madrid.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia