Política

L’Assemblea General de l’ONU condemna la invasió russa d’Ucraïna i demana a Moscou aturar l’atac

141 dels 193 països voten a favor d’un text que reclama la retirada “immediata” de les tropes russes

L’Assemblea General de l’ONU ha condemnat aquest dimecres la invasió russa d’Ucraïna i ha demanat a Moscou aturar l’atac militar.

La resolució, votada en una sessió extraordinària, ha rebut el suport de 141 dels 193 estats que formen part de l’organització. Rússia, Bielorússia, Síria, Corea del Nord i Eritrea han votat en contra del text i 35 països s’han abstingut, entre els quals hi ha la Xina, l’Índia, Nicaragua, Cuba, Iraq i Iran, entre d’altres.

La resolució és una mostra d’unitat de la major part dels països de l’ONU per mostrar l’aïllament internacional de Rússia, però no és vinculant.

El text demana a Rússia la retirada “immediata” de les tropes d’Ucraïna i “deplora l’agressió russa contra Ucraïna”. També mostra el suport a “la sobirania, la independència, la unitat i la integritat territorial d’Ucraïna, incloses les aigües territorials”.

A més, la resolució exigeix a Rússia “deixar immediatament de recórrer a l’ús de la força contra Ucraïna” i critica l’amenaça d’alerta nuclear per part del Kremlin.

La sessió urgent per votar aquesta resolució s’ha celebrat després que Rússia vetés al Consell de Seguretat una declaració que condemnava la seva ofensiva contra Ucraïna. En canvi, a l’Assemblea General no poden haver-hi vetos, per la qual cosa la resolució ha tirat endavant en necessitar que dos terços dels països votessin a favor.

Una delegació ucraïnesa viatja a territori bielorús per reunir-se amb els homòlegs russos

ACN

Una delegació ucraïnesa viatja per reunir-se amb la seva homòloga russa en territori bielorús, concretament a Belovezhskaya Pushcha, segons ha confirmat l’oficina del president ucraïnès, Volodímir Zelenski.

Durant tota la tarda hi ha hagut confusió sobre la que serà la segona reunió dels dos països per intentar pactar una treva o un alto el foc en la invasió militar russa d’Ucraïna. En principi la trobada s’havia de celebrar aquest dimecres a la tarda, però sembla que per problemes logístics de la delegació ucraïnesa no s’ha pogut celebrar.

Les últimes informacions indiquen que la reunió ha de tenir lloc entre aquest dimecres a la nit i dijous al matí.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

ISRAEL

Vaga i protestes per frenar la polèmica reforma judicial a Israel

BARCELONA
UNIÓ EUROPEA

Brussel·les expedienta l’Estat espanyol per no aplicar dues excepcions a l’ús del plom

BARCELONA
guerra a ucraïna

Moscou ignora les crítiques occidentals als seus plans de desplegar armes nuclears a Bielorússia

barcelona
birmània

El líder de la Junta Militar birmana promet esclafar la resistència

barcelona

Feijóo critica la continuïtat al govern espanyol de Montero i Marlaska

Barcelona
CONFLICTE BÈL·LIC A L’EST D’EUROPA

Rússia acusa l’OTAN de participar directament a la guerra d’Ucraïna

BARCELONA
política

Junts x Cat a Lloret proposa obrir diversos equipaments relacionats amb el rem

lloret de mar

Serret, mentalitzada per ser inhabilitada per l’1-O

BARCELONA
ISRAEL

Herzog insta Netanyahu a aturar la reforma judicial a Israel enmig de fortes protestes arreu del país

BARCELONA