Política

Millora a l’AP-7 per evitar cues al Vallès i tercer carril a Amposta

En plena pugna de xifres i dades entre la Generalitat i l’Estat sobre el compliment de les inversions i sobre el dèficit d’infraestructures, el Ministeri de Transports Mobilitat i Agenda Urbana està fent una ràtzia per diferents zones de Catalunya en què anuncia diverses actuacions per millorar la mobilitat. La majoria es concreten a l’AP-7, que amb la retirada dels peatges concentra greus problemes de retencions, col·lapse i accidents. L’encarregat d’explicitar-les és el secretari general d’Infraestructures del Ministeri, Xavier Flores, que primer va anunciar en un acte a la Cambra de Comerç de Tarragona l’ampliació d’un tercer carril entre l’Hospitalet de l’Infant i Amposta, una actuació que té els primers estudis tècnics fets i de la qual es posarà a licitació enguany el projecte constructiu. Aquest s’afegirà a la construcció que es va explicitar a l’abril d’un quart carril a l’AP-7 entre el Vendrell i el Papiol que costarà 200 milions i ahir Flores, en la seva visita al Consell Comarcal del Vallès Occidental, va plantejar una tercera ampliació amb un tercer carril a Montmeló i Parets en sentit Tarragona i la millora de la connexió amb la C-17 que tindrà fet el projecte constructiu enguany i costarà 30 milions.

Però el paquet de mesures està valorat en 78,2 milions i han de ser “de tramitació ràpida” perquè actuen sobre corredors ja existents, va explicar Flores. Inclouen la reordenació dels accessos en sentit nord entre Cerdanyola, Badia del Vallès i Sant Cugat i també de les connexions amb la B-30 en direcció a Girona, que costarà 22,1 milions amb previsió de licitació del projecte constructiu aquest any. Flores va posar d’exemple les actuacions que ha anat desenvolupant la Generalitat els darrers anys a la C-58 per comparar el tipus de projectes i volum d’obres que comportaran per millorar la seva “funcionalitat i seguretat”.

Precisament es vol millorar la connexió de la C-58 en direcció a Tarragona amb una doble connexió directe cap a la B-30 i una altra cap a l’AP--7, que tindrà el projecte fet enguany i un pressupost de 8,2 milions; o la millora del ramal d’enllaç entre la C-58, l’AP-7 i la N-150 en sentit Tarragona, que tindrà un cost de cinc milions. Un altre punt on es preveu una actuació de millora i que és un punt crític en la mobilitat és a l’altura del polígon industrial Santiga, a Barberà del Vallès, on es vol millorar la capacitat de les rotondes dels accessos i sortides per cada sentit de circulació (4 milions). La darrera actuació que va presentar, i que tindrà un cost de 8,8 milions, és el de la millora de la connexió amb la C-60 d’acord amb el govern de la Generalitat, amb qui va assegurar que estan tenint diverses reunions tècniques.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

ESTATS UNITS

Els EUA eviten entrar en suspensió de pagaments

BARCELONA
POLÍTICA

Mutis de Borràs sobre el relleu a la presidència, que el PSC també vol

BARCELONA
TARRAGONA

El PSC nega un pacte amb Junts per fer govern a la Diputació de Tarragona

TARRAGONA
Estat francès
La remilitarització

Saint-Étienne reneix com ‘Armeville’

Saint-Étienne
MARESME

Vox i Ara Pacte Local entren en el Consell Comarcal i Cs hi desapareix

Mataró
política

El recompte confirma el PSC al davant de Colau a Barcelona

barcelona
GIRONA

Sílvia Paneque: “El canvi el representem el PSC i Guanyem”

GIRONA
PILAR DELLUNDE
EXDIPUTADA D’ESQUERRA REPUBLICANA

“Hem d’anar cap a una negociació més econòmica”

Cerdanyola del Vallès
la crònica
Raül Garcia i Aranzueque

El poder intel·ligent de Clinton