Política

perú

Un governador regional peruà dispara contra manifestants que atacaven la seva casa

Luis Otzuka ha reclamat Duarte que, si no té capacitat per controlar la situació, que abandoni el poder

El gover­na­dor de la regió peru­ana de Mare de Déu, Luis Otzuka, s’ha defen­sat aquest diven­dres amb una arma de foc, que ha dis­pa­rat en diver­ses oca­si­ons, de l’atac d’un grup de mani­fes­tants anti­go­ver­na­men­tals que han ata­cat amb pedres i pals la seva casa de la ciu­tat de Port Mal­do­nado, en plena Ama­zonía.

Un nombrós grup d’homes proveïts de pals i pedres va arri­bar a la casa del gover­na­dor per a pro­tes­tar per l’immi­nent des­blo­queig de les car­re­te­res, segons ha con­fir­mat el govern de la pre­si­denta Dina Bolu­arte; van trren­car els vidres de les fines­tres en llançar pedres i van trac­tar de tirar a terra la porta.

Otzuka va treure el cap a les fines­tres exte­ri­ors de la seva casa amb una arma en mà i, apa­rent­ment, va fer trets a l’aire per a dis­su­a­dir als mani­fes­tants.

En decla­ra­ci­ons al canal N, Otzuka va con­fir­mar que va trac­tar de defen­sar-se perquè volien incen­diar la seva casa amb la seva família dins i no va tenir alter­na­tiva.

L’auto­ri­tat regi­o­nal ha dit que més de 1.000 per­so­nes van arri­bar per a ata­car la seva casa, i que “hi havia poli­cies cus­to­di­ant” el seu domi­cili, “però no tenien armes”, quan la torba va començar a tren­car les seves fines­tres i inten­tar calar foc a la casa.

“Si jo no tinc l’arma per a defen­sar-me, això hagués estat pit­jor”, ha afir­mat Otzuka, qui ha dit haver sofert feri­des al cap i els braços.

El gover­na­dor s’ha quei­xat que el minis­teri de l’Inte­rior hagi enviat agents poli­ci­als sense sufi­ci­ent arma­ment a les zones de pro­tes­tes, com a Port Mal­do­nado, i ha asse­gu­rat que la situ­ació en aquesta ciu­tat “està fora de con­trol”.

“Aquí li crido a la pre­si­denta de la República que pren­gui car­tes en l’assumpte que això no pot con­ti­nuar més”, ha expres­sat Otzuka i ha afe­git que “si (des de l’Exe­cu­tiu), no tenen la capa­ci­tat, lla­vors dei­xin el poder”.

La regió de Mare de Déu és una de les més afec­ta­des pels blo­que­jos de car­re­te­res per part dels mani­fes­tants que dema­nen la renúncia de Bolu­arte, el tan­ca­ment del Congrés i la con­vo­catòria a elec­ci­ons gene­rals anti­ci­pa­des, i, per aquest motiu, l’Exe­cu­tiu ha anun­ciat un pla de des­blo­queig de les vies per a solu­ci­o­nar el des­proveïment de com­bus­ti­bles i ali­ments en aquesta juris­dicció.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia