Política

Alemanya, disposada a enviar també tancs Leopard 1 a Ucraïna

El portaveu del govern alemany, Steffen Hebestreit, ha confirmat que s’ha autoritzat l’exportació dels blindats, als quals s’ha de fer una posada a punt

Manca munició per a aquest model, que té el Brasil, que no vol participar en els subministraments d’armament o material bèl·lic a Ucraïna

Alemanya està disposada a enviar a Ucraïna més tancs de combat del tipus Leopard 1, juntament amb les catorze unitats del modern Leopard 2 ja compromeses a Kíiv, ha confirmat el govern alemany després que el diari ‘Süddeutsche Zeitung’ publicarà informacions sobre el tema.

“Normalment esperem una mica per donar aquestes informacions ja que el parlament ha de ser informat primer. En aquesta ocasió faré una excepció, puc confirmar que hi ha hagut una autorització (per exportar els tancs)”, ha dit el portaveu del govern, Steffen Hebestreit.

Els blindats que Berlín analitza subministrar Kíiv són als dipòsits dels seus fabricants, Rheinmetall i Flensburger Fahrzeugbau Gesellschaft (FFG), que els adaptarien i revisarien per entregar-los. Per això requerien una autorització del govern que ha estat concedida.

A la pregunta sobre quant temps durarà la posada a punt dels blindats perquè puguin ser enviats, un portaveu de l’exèrcit ha dit que això ha de ser la indústria qui respongui a aquesta qüestió.

El problema principal per a aquesta operació és la manca de munició per a aquests models predecessors del Leopard 2, dels quals disposen països com el Brasil, que no estan disposats a participar en els subministraments d’armament o material bèl·lic a Ucraïna.

Alemanya va donar llum verda als enviaments a Ucraïna del Leopard 2, de fabricació alemanya, la setmana passada, després de fortes pressions sobre el canceller Olaf Scholz perquè posés a disposició de Kíiv blindats del seu exèrcit i autoritzés altres aliats que també en disposen a enviar-hi els seus.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

UNIÓ EUROPEA

Acord a la UE per protegir els estats membres de xantatges per part de tercers països

BARCELONA
catalangate

La comissió de Pegasus ara se suspèn per problemes tècnics

barcelona
POLÍTICA

Nova suspensió del judici pels talls del TAV al 2018 a Girona

GIRONA
GRÈCIA

El primer ministre grec convoca eleccions generals el 21 de maig

BARCELONA
guerra a ucraïna

Nou atac múltiple rus amb drons contra Ucraïna

barcelona
catalangate

La comissió de Defensa del Congrés deixa Bassa i Rosique fora de la sala en la cita per Pegasus

madrid

Ribera anuncia un acord amb Brussel·les per prorrogar l’excepció ibèrica

Barcelona

El Suprem torna a prohibir la llibertat d’expressió en el balcó de la Generalitat

BARCELONA

Ferran Bel es perfila com a president de la comissió sobre l’Operació Catalunya

barcelona