Política

Conflicte bèl·lic a l’est d’Europa

El ministre de Defensa ucraïnès deixa el càrrec

Oleksii Résnikov serà substituït pel general de divisió Kiril Budanov

El polític continuarà al govern però assumirà la cartera d’Indústries Estratègiques, segons un diputat del partit de Zelenski

El ministre de Defensa d’Ucraïna, Oleksii Réznikov, deixarà el càrrec, segons ha anunciat David Arakhamia, cap del grup parlamentari Servidor del Poble, el partit del president Volodímir Zelenski, d’acord amb una informació publicada aquest diumenge per l’agència local Ukrinform.

Réznikov serà transferit al càrrec de ministre d’Indústries Estratègiques, sempre segons la mateixa font, i el substituirà el cap d’Intel·ligència de Defensa, Kiril Budanov.

“La guerra dicta la política de personal. El temps i les circumstàncies requereixen enfortiment i reagrupament. Això passa ara i passarà en el futur. Per tant, Oleksii Réznikov dins del govern serà transferit al càrrec de ministre d’Indústries Estratègiques per enfortir l’Exèrcit i la indústria”, ha dit Arakhamia.

El general de divisió Kiril Budanov encapçalarà el ministeri de Defensa, “la qual cosa és absolutament lògica en temps de guerra”, ha afegit el cap de la facció parlamentària.

Reznikov ha declarat aquest mateix diumenge que renunciaria si així ho decideix el president del país, Volodímir Zelenski, i ha promès donar suport al seu successor, després del dels rumors sobre el seu pròxim relleu.

“Cap funcionari està en el seu càrrec per sempre. La decisió competeix al president i comandant suprem”, ha explicat Réznikov en una compareixença davant els mitjans, segons reflecteix el portal Ukrinform.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

ESTAT ESPANYOL

El Suprem anul·la la destitució de Pérez de los Cobos

BARCELONA

El govern afirma que la sentència a Borràs acredita “males praxis” a l’ILC

barcelona
unió europea

Von der Leyen avisa la Xina que el seu paper a la guerra a Ucraïna marcarà el futur de la relació amb la UE

barcelona

Independents de la Selva vol un “canvi efectiu” a Santa Coloma de Farners

SANTA COLOMA DE FARNERS

El Congrés aprova la reforma del sistema de pensions amb la doble opció de càlcul

barcelona
XINA

L’exèrcit xinès, “a punt per augmentar la cooperació i la comunicació amb el rus

BARCELONA
judicial

Borràs, condemnada a 4 anys i mig de presó

barcelona
POlÍTICA

David Sala Gamito, número 2 de la llista del PP a Girona

GIRONA
CONFLICTE BÈL·LIC A L’EST D’EUROPA

Detenen el corresponsal a Rússia de ‘The Wall Street Journal’ acusat d’espionatge

BARCELONA