Política

Xina

Comença l’Assemblea Popular de la Xina

La recuperació econòmica centrarà la cita política més important de l’any al gegant asiàtic

L’Assemblea Popular de la Xina ha obert aquest dissabte la seva sessió anual, en la qual s’ha d’oficialitzar un tercer mandat presidencial inèdit per Xi Jinping, el lideratge del qual és indiscutible després d’haver estat reelegit l’octubre passat per cinc anys més secretari general del Partit Comunista, informa l’agència Efe. Des d’aleshores el dirigent xinès s’ha enfrontat a múltiples desafiaments com ara la contestació social als carrers per la dura política de covid zero i la sobtada retirada de les mesures contra el virus, que van provocar nombroses morts. A tot això, cal sumar les males dades econòmiques registrades el 2022 i les creixents tensions amb els Estats Units per Taiwan i per la invasió russa a Ucraïna. Precisament, aquests seran alguns dels temes que centraran l’atenció d’aquesta important cita política.

En la sessió d’aquest diumenge, informa l’agència Efe, es donaran a conèixer les previsions de creixement de la segona economia del món pel 2023. Segons alguns analistes, podria fixar-se al voltant del 5% després de créixer un 3% en 2022, una de les taxes més baixes en dècades, indica Efe.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Els Comuns rebutgen la proposta de front sobiranista d’Aragonès

barcelona
CONFLICTE BÈL·LIC A L’EST D’EUROPA

Atac amb drons a Moscou mentre Kíiv pateix una nova ofensiva

BARCELONA

Junts es reunirà amb Aragonès “si el front comú és per la independència”

barcelona

Mireia Ingla renuncia a Sant Cugat en perdre ERC gairebé la meitat de vots

SANT CUGAT DEL VALLÈS

El PDeCat es presentarà a les eleccions del 23-J

barcelona
BALCANS

Situació “fràgil però calmada” a Kosova, segons la policia

BARCELONA

Aragonès fa una crida a fer un front comú català davant la dretanització de l’Estat

barcelona

Pueyo, d’ERC, i Postius, de Junts, deixen la Paeria

Lleida

Illa: “Trias té un avantatge i, si no passa res, ell serà alcalde”

barcelona