Política

INFRAESTRUCTURES

L’Estat s’enroca amb el contracte de Rodalies

El govern espanyol s’enroca en demanar a la Generalitat que firmi el contracte programa amb Renfe abans de parlar del traspàs integral de Rodalies. Després d’unes setmanes en què l’executiu català ha redoblat la insistència perquè es faci efectiu el traspàs, amb missatges i missiva de la consellera de la Presidència, Laura Vilagrà, perquè es faci una cimera política per tractar aquesta qüestió, ahir va ser el president, Pere Aragonès, qui va reclamar a la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, que el culmini “aviat” i que vagi “acompanyat de les inversions necessàries”.

La resposta de Sánchez continua sent negativa a constituir un nou espai per debatre el traspàs i reclamava parlar de la transferència dels recursos econòmics “en les taules establertes” ara fa un any en unes converses que van quedar aturades. Per a Sánchez també és imprescindible que el govern català firmi el contracte programa per poder fer les compres de combois. “És una anomalia que s’estigui funcionant sense un contracte programa que permeti participar molt més”, va reflexionar, estenent la mà a Aragonès per asseure’s a la taula de treball.

L’executiu català ja ha expressat en més d’una ocasió que no ho pensa fer fins que no garanteixin un traspàs integral de trens i infraestructures. Aragonès va tornar a lamentar les darreres incidències a Rodalies, i va instar a culminar el traspàs integral de les competències amb “inversions” perquè el mer canvi de titularitat no “garanteix res”.

El conseller de Territori, Juli Fernàndez, va apostar per dur a terme un “treball polític” per establir una metodologia de treball sobre Rodalies, a més d’un calendari i de les inversions que calguin.

El president de Renfe, Raül Blanco, es va desmarcar del debat sobre quin és l’espai idoni per abordar el traspàs, però insistia que l’objectiu a curt termini ha de ser acordar el contracte programa per poder “consolidar els serveis i ampliar-los”, va dir des de Vilafranca del Penedès, durant la finalització de les obres de remodelació de l’estació.

Sánchez i Aragonès van coincidir ahir en l’acte d’inici de les obres del carril bus a la B-23 entre Sant Feliu de Llobregat i l’avinguda Diagonal de Barcelona, reivindicat des de fa dècades i que serà una realitat d’aquí a dos anys i mig. El ministeri preveu una inversió de 20 milions per a les obres del carril bus, que tindrà 7 km.

http://www.elpuntavui.cat/societat/article/12-infraestructures/2270200-l-estat-s-enroca-amb-el-contracte-programa-de-rodalies.html

2270200



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Per què no frenen Hard Rock

barcelona

Superdimarts: el test decisiu

Los Angeles
Martxelo Otamendi
periodista

“Molta gent va obrir els ulls a les mentides dels mitjans l’11-M”

barcelona
anàlisi

De les Açores als trens de Madrid

Periodista
estat espanyol

La gran mentida

BANYOLES
La llei d’amnistia és a tocar, a dos dies de l’hora límit
política

La llei d’amnistia és a tocar, a dos dies de l’hora límit

madrid
estat espanyol

El jutge concedeix el tercer grau a l’extresorer del PP Luis Bárcenas

barcelona
estat espanyol

La Fiscalia Europea investigarà la compra de mascaretes

barcelona

ERC exigeix explicacions per la renúncia al projecte de la biblioteca

arbúcies