Política

ERC denuncia la manca d’inversió en infraestructures

Els republicans també han reivindicat algunes de les accions aconseguides pel territori gràcies a les negociacions a través dels PGE a Madrid

Des de l’Alt Empordà, els can­di­dats d’Esquerra Repu­bli­cana per Girona al Congrés i al Senat han denun­ciat la dei­xa­desa i la manca d’inver­si­ons en infra­es­truc­tu­res per part del govern espa­nyol i han rei­vin­di­cat algu­nes de les acci­ons acon­se­gui­des per part dels repu­bli­cans gràcies a la nego­ci­ació dels Pres­su­pos­tos Gene­rals de l’Estat d’aquest 2023.

En una tro­bada amb les alcal­des­ses d’Ordis, Anna Tor­renta, Navata, Bibi­ana Vall­majó, l’alcalde de Caba­ne­lles, Sebastià Pèlachs i el regi­dor de Lladó, el can­di­dat repu­blicà al Senat, Jordi Martí Deu­lo­feu, ha expli­cat que “gràcies a la bona feina d’ERC d’acom­pa­nya­ment als ajun­ta­ments afec­tats, la dar­rera legis­la­tura s’ha apro­vat defi­ni­ti­va­ment el pro­jecte de nou enllaç i reor­de­nació dels acces­sos en la inter­secció de la car­re­tera N-260 i la C-26, posant fi d’una vegada per totes a un punt negre des del punt de vista de la peri­llo­si­tat i l’acci­den­ta­li­tat”.

Així mateix, també han visi­tat Figue­res on s’ha acon­se­guit -degut a una esmena introduïda per ERC als PGE 2023- que s’avanci en l’estudi per la supressió dels pas­sos a nivells que par­tei­xen la trama urbana con­so­li­dada de la ciu­tat, “cau­sant per­ju­di­cis des del punt de vista de desen­vo­lu­pa­ment econòmic, en funció si et tro­bes a un cos­tat o altre de ciu­tat”.

Un altre dels punts visi­tats ha estat l’estació de tren de Vila­ma­lla, on “la remo­de­lació i l’ampli­ació de les ins­tal·laci­ons hau­ria de per­me­tre l’arri­bada de l’ample de via inter­na­ci­o­nal amb tot el que això pot repre­sen­tar des del punt de vista d’impuls del trans­port per tren de mer­ca­de­ries”, ha afir­mat Jordi Martí. “Hem de recor­dar que aquest és un encla­va­ment estratègic des del punt de vista d’espai trans­fron­te­rer perquè el trans­port de mer­ca­de­ries en cap al port de Bar­ce­lona i cap a França i la resta de la Unió Euro­pea sigui una rea­li­tat, amb tots els bene­fi­cis que això pot sig­ni­fi­car pel Logis Empordà”. Des d’allà també han rei­vin­di­cat la neces­si­tat del cor­re­dor del medi­ter­rani.

A més, en matèria d’infra­es­truc­tu­res, els repu­bli­cans recor­den que “la car­re­tera N2 és el màxim expo­nent de la dei­xa­desa i els incom­pli­ments de l’Estat amb les nos­tres comar­ques. Els anys i anys espe­rant obres i la ver­go­nyosa len­ti­tud en l’exe­cució del des­do­bla­ment és quel­com que no s’ha vist enlloc i con­tra el que sem­pre hem bata­llat, davant dels governs del PP i del PSOE”, segons ha expli­cat el número 2 al Congrés, Joan Mar­gall. “L’Estat ha inver­tit històrica­ment molt poc a les comar­ques giro­ni­nes i tant el PP com els soci­a­lista han infra­va­lo­rat la inversió a les comar­ques giro­ni­nes. Això ho hem començat a rever­tir durant els últims qua­tre anys gràcies a la feina d’ERC nego­ci­ant els PGE i cal tor­nar a ser deci­sius per seguir defen­sant el nos­tre ter­ri­tori”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia