Política

Aeroport sense avions

Fabra defensa la inauguració, tot i l'absència dels permisos

Camps declara que el presidentde la Diputació de Castelló és un “visionari”

El pre­si­dent del govern valencià, Fran­cisco Camps i el de la Dipu­tació de Cas­telló, Car­los Fabra, han inau­gu­rat aquest diven­dres el pro­jecte de l'aero­port de Cas­telló. Amb un pres­su­post que ronda els 150 mili­ons, l'aero­port no compta encara amb els per­mi­sos de nave­gació, que podrien arri­bar a l'estiu. L'aeròdrom és pro­pi­e­tat de la soci­e­tat pública Aero­cas, par­ti­ci­pada majo­ritària­ment pel govern valencià.

L'explo­tació corre a càrrec de l'empresa Con­ce­si­o­nes Aero­por­tu­a­rias, els pri­mers 8 anys. Segons pre­vi­si­ons de Fabra, Aero­cas pagarà uns 8 mili­ons en aquest període per com­pen­sar pèrdues ini­ci­als. Les pre­vi­si­ons són que l'aero­port reba ini­ci­al­ment 600.000 pas­sat­gers l'any fins arri­bar al milió en 2019.

Davant unes 1.500 per­so­nes vin­gu­des en auto­bu­sos dels muni­ci­pis de la demar­cació, Fabra ha des­ta­cat que aquesta inau­gu­ració era una molt bona opor­tu­ni­tat per aco­mi­a­dar-se de la gent que l'ha envol­tat al llarg de 16 anys al cap­da­vant de la Dipu­tació de Cas­telló.

El diri­gent cas­te­llo­nenc ha remar­cat la importància d'aquest aeròdrom per als sec­tors econòmics i turístics de la zona. Sobre els dub­tes de la via­bi­li­tat del pro­jecte i la seua pro­xi­mi­tat amb l'aero­port de València, Fabra ha recor­dat que en el seu moment, fa un segle, també es va dub­tar del port de Cas­telló.

El pre­si­dent dels popu­lars de Cas­telló també ha cri­ti­cat en el seu dis­curs tots aquells que dub­ta­ven que el pro­jecte es podria inau­gu­rar durant aquesta legis­la­tura i aquells que diuen que estan “bojos” per “inau­gu­rar un aero­port sense avi­ons”. “Aquest és un aero­port per a les per­so­nes, per a Cas­telló i a par­tir de hui durant mes i mig qual­se­vol ciu­tadà que ho desitge podrà visi­tar la ter­mi­nal i cami­nar per les pis­tes, una cosa que no podrien fer si s'enlai­res­sin avi­ons”, ha dit Fabra.

El pre­si­dent del govern valencià, Fran­cisco Camps, per la seua banda, ha qua­li­fi­cat Car­los Fabra com un “visi­o­nari” per haver ideat el pro­jecte de l'aero­port ara fa 15 anys. Camps ha remar­cat els pati­ments del pre­si­dent de la Dipu­tació de Cas­telló per dur enda­vant la infra­es­truc­tura i ha des­ta­cat les opor­tu­ni­tats econòmiques que se li obren a Cas­telló amb l'aero­port, que ha defi­nit com “la cul­mi­nació d'un somni”.

El pre­si­dent valencià ha afe­git que estava '”molt con­tent” per les infra­es­truc­tu­res inau­gu­ra­des en aquesta legis­la­tura i, en con­cret, d'aquest aero­port “després de vuit anys”

Polèmica

Al llarg d'aquest temps la polèmica ha acom­pa­nyat la cons­trucció de l'aeròdrom, situat en una zona que s'ha pro­jec­tat cap al turisme en la dar­rera'última dècades amb pro­jec­tes com Marina d'Or o l'impuls dels camps de golf a muni­ci­pis a l'entorn de l'aero­port.

L'aero­port de Cas­telló s'ubica al muni­cipi de Vila­nova d'Alco­lea (Plana Alta) a uns 40 quilòmetres al nord de la capi­tal de la demar­cació i a una distància sem­blant de nuclis turístics de platja com Benicàssim, Orpesa i Peníscola.

L'opo­sició ha cri­ti­cat dura­ment el pro­jecte pels sobre­cos­tos i la pro­xi­mi­tat a aero­ports com el de València o Reus. Des de l'inici s'ha vin­cu­lat a una decisió per­so­nal del pre­si­dent de la Dipu­tació de Cas­telló, Car­los Fabra, que fina­litza la seua dar­rera legis­la­tura amb el pro­jecte inau­gu­rat.

Una altra de les polèmiques va arri­bar quan es va conèixer que l'artista Juan Ripollès cons­trui­ria una estàtua de 24 metres d'alçada ins­pi­rada en Car­los Fabra en una de les roton­des d'accés a l'aero­port. Els par­tits de l'opo­sició varen cri­ti­car el cost de 300.000 euros, a càrrec de l'empresa de soci­e­tat pública Aero­cas.

Dades

Segons les dades que publica Aero­cas, l'aero­port de Cas­telló dis­po­sarà d'una pista de 2.700 metres de lon­gi­tud i 45 metres d'amplada. Quan estiga a ple fun­ci­o­na­ment, indica Aero­cas, la pista es podria allar­gar fins els 4.000 metres, podent aco­llir vols inter­con­ti­nen­tals o han­gars per al man­te­ni­ment de les flo­tes.

En la seua dar­rera fase, l'aeròdrom tindrà una pla­ta­forma d'esta­ci­o­na­ment d'aero­naus de 55.000 metres qua­drats , una ter­mi­nal de pas­sat­gers de dos plan­tes, apar­ca­ment per par­ti­cu­lars, taxis i auto­cars, ter­mi­nal de càrrega, edi­fici per ser­veis d'extinció d'incen­dis, cen­tral elèctrica i abas­ti­ment de com­bus­ti­ble pels avi­ons.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.