Política

el debat sobre el futur de catalunya

L'Ajuntament no rebrà els observadors internacionals de la consulta sobiranista

El consistori respon a ERC que Barcelona Decideix ja els donarà el tracte que es mereixen

La plataforma demana al Parlament observadors nacionals

L'Ajun­ta­ment de Bar­ce­lona es va des­mar­car ahir un cop més de la con­sulta sobre la inde­pendència de Cata­lu­nya del 10 d'abril. En el trans­curs del ple muni­ci­pal, l'equip de govern va dei­xar clar que no pensa rebre els obser­va­dors inter­na­ci­o­nals encar­re­gats de vali­dar el bon fun­ci­o­na­ment de la con­sulta. En res­posta a una pre­gunta de Jordi Por­ta­be­lla (ERC), Fran­cesc Narváez (PSC) va refu­sar la pos­si­bi­li­tat d'orga­nit­zar una rebuda ins­ti­tu­ci­o­nal i va tras­pas­sar als orga­nit­za­dors de la votació la res­pon­sa­bi­li­tat de rebre'ls com es merei­xen. “El 10 d'abril hi haurà premsa de tot el món i vostès es faran l'orni. Faran el ridícul més estre­pitós”, va res­pon­dre Por­ta­be­lla a la nega­tiva con­sis­to­rial. El repu­blicà va recor­dar que l'Ajun­ta­ment havia ofert tot el seu suport a con­sul­tes com les del deute extern o el referèndum sobre el Sàhara i ara posa tra­ves a aquells que volen donar suport a la sobi­ra­nista.

L'equip d'obser­va­dors inter­na­ci­o­nals l'inte­gra­ran una tren­tena de per­so­na­li­tats del món de la política i la cul­tura de dife­rents naci­o­na­li­tats (la set­mana vinent se'n conei­xe­ran els noms) que serà a Bar­ce­lona del 8 a l'11 d'abril. El seu pro­grama inclou l'assistència a l'acte final de la cam­pa­nya, i l'obser­vació i valo­ració de la jor­nada del 10-A.

Bar­ce­lona Deci­deix, a més, ha dema­nat al Par­la­ment que designi un equip de par­la­men­ta­ris per par­ti­ci­par com a obser­va­dors naci­o­nals. La petició encara no ha estat con­tes­tada. En cas de nega­tiva, només hi hau­ria l'equip inter­na­ci­o­nal.

Nou Barris Decideix, segon intent

Quinze dies després que la pluja en provoqués la suspensió, Nou Barris viurà avui una jornada de captació intensiva de vots anticipats. Els organitzadors consideren aquesta cita una mena d'assaig general de cara a la consulta del 10 d'abril. “Aquest és un districte amb dimensions de ciutat. Té 200.000 habitants i algunes complicacions afegides, com ara que té un abstencionisme alt i un teixit associatiu no gaire intens”, explica el portaveu de la consulta, Alfred Bosch.

Els veïns (o la resta de barcelonins que ho desitgin) podran votar de 10 a 20 hores en alguna de les 60 taules que els voluntaris distribuiran en els 13 barris del districte. Una de les que es preveuen més actives serà la ubicada a la plaça Major de Nou Barris, davant el Consell de Districte. Al llarg del matí hi votaran l'expresident del Parlament Heribert Barrera, el diputat Oriol Amorós (ERC) o el pare Manel, entre d'altres.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.