Política

L'Ajuntament d'Alfés aprova retirar la foto del rei de la sala de plens municipal

El ple municipal també acorda que l'estelada onegi a la façana del consistori en dies locals i nacionals assenyalats

La moció ha estat presentada per la CUP i recolzada per l'equip de govern, format per CiU i ERC

L'Ajuntament d'Alfés (Segrià) va aprovar en el ple celebrat aquest dimecres retirar la fotografia del rei Joan Carles I de la sala de plens municipal així com que l'estelada onegi a la façana del consistori en dates locals i nacionals assenyalades, arran de dues mocions presentades per la CUP.

Així mateix, el ple va rebutjar amb els vots contraris de l'equip de govern, de CiU i ERC, un altra moció de la CUP defensant l'elaboració d'un reglament municipal per a la celebració de consultes populars, quan ho determini una majoria important de la població.

Des de la Candidatura d'Unitat Popular (CUP), tot i mostrar-se “parcialment” satisfets pels acords assolits en el ple, han rebutjat la negativa de l'equip de govern d'aprovar un reglament per la celebració de consultes populars a la població. Així, han criticat “una alarmant manca de maduresa democràtica i esperit participatiu” de l'equip de govern, a qui han acusat de tombar la moció “per tal d'elaborar un reglament propi de consultes populars”.

En les municipals passades , la CUP va obtenir a Alfés tres regidors mentre CiU i ERC, en van obtenir dos cadascuna, amb els quals van poder sumar una majoria per formar govern, deixant la CUP a l'oposició.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Monistrol de montserrat

La victòria del PP porta el segell ‘made in Albiol’

monistrol de montserrat
Estats Units
La política migratòria

Canvi de vies als EUA

Los Angeles
política

Junts i ERC renoven l’acord a la Diputació de Girona i la treuen del tauler

GIRONA
GIRONA

La negociació Guanyem-Junts a Girona exclou ERC

girona

Els Comuns s’allunyen del pacte amb el PSC a Palafrugell

PALAFRUGELL
Palamós

ERC negocia amb Ferrés a Palamós i obre el camí a especulacions

La Bisbal d’Empordà

ERC de la Bisbal ofereix l’alcaldia a Junts, que s’hi nega, i enerva a la CUP

la bisbal d’empordà
Un sorteig desfà l’empat per la majoria absoluta a favor de Junts
Sarroca de Bellera

Un sorteig desfà l’empat per la majoria absoluta a favor de Junts

Sarroca de Bellera
ERC rebutja un pacte amb el PSC i en promou un amb Junts i SiF
cervera

ERC rebutja un pacte amb el PSC i en promou un amb Junts i SiF

CERVERA