Política

JAUME ARNALL

ALCALDE D'EL FAR D'EMPORDÀ

“El poble canviarà molt els pròxims tres anys”

Com ha can­viat el Far d'Empordà, en els últims anys?

En els últims quinze o vint anys, el poble ha can­viat molt i durant els pròxims dos o tres el canvi serà encara més gros. D'aquí a tres anys, el Far can­viarà molt. Els can­vis es nota­ran molt, i dins del muni­cipi real­ment es veurà. Els can­vis pre­vis­tos dona­ran espais oberts i llum al poble. Gua­nya­rem un plus de qua­li­tat que ara no tenim. Sobre­tot, parlo del nucli antic. En la resta, s'hi ha cons­truït força raci­o­nal­ment.

Sota el parai­gua d'una con­vo­catòria de “Viure al Poble” ante­rior al 2011, durant aquest 2012 podran fer mol­tes coses.

Podrem dina­mit­zar el poble econòmica­ment i millo­rar-ne tot l'entorn. Adqui­rim alguns solars per alli­be­rar espais i arre­glem la via pública enjar­di­nant-la i fent-hi ser­veis nous. Això d'alguna manera cre­iem que, econòmica­ment, reper­cu­tirà molt posi­ti­va­ment en el muni­cipi.

El cen­tre d'inter­pre­tació del pai­satge és un ele­ment clau futur per aquest poble.

Tot això de què parlàvem abans, amb el cen­tre d'inter­pre­tació del pai­satge, farà que puguem tro­bar algú que obri boti­gues al muni­cipi, que s'implanti alguna casa de turisme rural i una sèrie de coses que, econòmica­ment, el poble pugui tenir una tirada que fins ara no tenia. Penso que podrem millo­rar la vida dels vila­tans. El Far és un nucli bonic que, amb la pers­pec­tiva que ens dóna el turo­net, el fa molt agra­da­ble i espe­cial.

Un mira­dor pri­vi­le­giat de la plana.

Gai­rebé totes les cases del muni­cipi dis­po­sen d'un pai­satge esplèndid. Teníem un poble bas­tant degra­dat, i per això ens van donar el viure al poble. Con­ve­nia arre­glar-ho. Som en la xarxa de mira­dors que hi ha a l'Empordà, que n'hi ha cap a deu, i això ens fa un poble a tenir en compte. La idea era que el Far fos el punt on es fes­sin xer­ra­des en el que serà el cen­tre d'inter­pre­tació del pai­satge.

Què és el més pri­o­ri­tari del pro­jecte.

Els car­rers seran el que es farà pri­mer. Pre­ve­iem que el cen­tre d'inter­pre­tació del pai­satge es posarà a lici­tació al llarg d'aquest 2012 i que es farà a l'any vinent.

No li fa por que aquest pro­jecte con­di­ci­oni massa el pres­su­post del 2012?

Els fons euro­peus no se cer­ti­fi­quen fins que no has fet l'obra, i tri­guen un parell d'anys. Ens hau­rem d'endeu­tar, però l'eco­no­mia de l'Ajun­ta­ment ho per­met. Tenim la caixa neta però no devem res a ningú. En els pobles petits has de donar la cara, si no, et pots tro­bar els proveïdors que no pagues pel car­rer.

S'hau­ran d'endeu­tar per pagar el que els toca del pro­jecte i allò que no li paguen els altres.

Ara per ara això no és cap pro­blema per nosal­tres. És una sort, a hores d'ara, que ens puguem endeu­tar.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.