Política

ANA MARIA MARTÍNEZ

CANDIDATA DEL PSC A L'ALCALDIA DE RUBÍ

“Tinc 75.000 reptes, un per cada rubinenc”

La candidata del PSC a l'Ajuntament de Rubí aposta per la proximitat per recuperar la confiança dels ciutadans

Un dels seus compromisos electorals és “desplaçar l'alcaldia als barris”

DISCREPÀNCIES
“La gent no està
tot el dia pensant
en els problemes interns dels partits polítics”
PRIORITATS
“El primer repte
és atendre la gent
en atur i les famílies que no arriben a final de mes”
ESQUERRES
“Tots els meus esforços estan en el projecte socialista. A partir del 24 de maig parlarem d'aliances”

Va entrar a l'Ajun­ta­ment de Rubí l'any 2003 i fins que l'actual alcal­dessa, Carme García, li va reti­rar totes les com­petències va ser regi­dora d'Edu­cació, Ser­veis Soci­als i Salut Pública. Sem­pre amb la mirada posada en el “ser­vei a les per­so­nes”, que és el que més l'interessa. Pri­mera secretària del PSC de Rubí i con­se­llera naci­o­nal i comar­cal, aposta per una política de pro­xi­mi­tat que acon­se­gueixi recu­pe­rar la con­fiança de la gent. I més que par­lar del pas­sat i de les dis­crepàncies inter­nes del par­tit, pre­fe­reix con­cen­trar totes les seves ener­gies en els rep­tes de futur.

Fa un any i mig, l'actual alcal­dessa li va reti­rar totes les com­petències per dis­crepàncies dins el par­tit i ara és vostè la can­di­data a l'alcal­dia. Els rubi­nencs ho ente­nen, això?
Va ser una decisió de l'alcal­dessa i no dedi­caré gaire temps a valo­rar-ho. El que és clar és que això m'ha permès tre­ba­llar pel par­tit i per la ciu­tat. I ha estat aquesta dedi­cació en exclu­siva la que m'ha permès pre­pa­rar i pre­sen­tar un pro­jecte de futur.
Però no la pre­o­cupa que les dis­crepàncies inter­nes no siguin una bona carta de pre­sen­tació com a can­di­data?
Això no és el que pre­o­cupa la gent. No està tot el dia pen­sant en els pro­ble­mes interns del par­tit. La nos­tra ciu­tat batega, amb mol­tes enti­tats que són el motor d'un Rubí amb una vida molt intensa. El que hem de fer nosal­tres és bus­car solu­ci­ons a les seves pre­o­cu­pa­ci­ons.


Quins són els seus rep­tes?
Jo dic que tinc 75.000 rep­tes, que són els ciu­ta­dans que té la meva ciu­tat. Tots amb neces­si­tats dife­rents. Tenim dife­rents pro­jec­tes estre­lla, però el pri­mer de tots és aten­dre les per­so­nes que no tenen feina, les famílies que no arri­ben a final de mes. Tre­ba­lla­rem per reac­ti­var l'eco­no­mia local.
I com ho pen­sen fer?
Hi ha un ele­ment clau. El nos­tre pro­jecte està basat en la pro­xi­mi­tat, perquè estic con­vençuda que només amb la pro­xi­mi­tat es pot recu­pe­rar la con­fiança de la gent. A mi m'agrada tre­pit­jar el car­rer, escol­tar la gent. La ciu­ta­da­nia ha de per­ce­bre que el que estàs fent li està sent útil. Per això hem dis­se­nyat dife­rents polítiques de pro­xi­mi­tat.
Pot posar alguns exem­ple d'aques­tes polítiques?
Un dels més impor­tants és por­tar l'alcal­dia als bar­ris. Divi­di­rem la ciu­tat en vuit zones i de manera regu­lar des­plaçarem l'alcal­dia i els equips tècnics per tre­ba­llar el dia a dia del barri. També es recu­pe­rarà la figura del poli­cia de barri, es cre­a­ran unes bri­ga­des d'acció imme­di­ata per al man­te­ni­ment dels espais públics que ser­vei­xin també com a pla d'ocu­pació, s'obri­ran els patis de les esco­les per dur a terme acti­vi­tats inter­ge­ne­ra­ci­o­nals i es poten­ci­a­ran els con­sells de par­ti­ci­pació dels bar­ris.
Quan va començar a mili­tar en el PSC?
Jo he estat soci­a­lista des de sem­pre. Vaig començar a mili­tar a finals del 2000 quan ICV va tren­car amb el PSC. Em va fer ràbia. No conei­xia ningú i em van aco­llir molt bé.
Defensa la gestió del par­tit dels últims anys?
La feina que han fet els governs soci­a­lis­tes a la ciu­tat ha estat ingent. Actu­a­ci­ons com ara la bibli­o­teca, el cen­tre cívic del Pinar, la remo­de­lació del cen­tre cívic de Can Fatjó, el parc de Ca n'alza­mora, el poli­es­por­tiu La Llana, la cre­ació de tres esco­les i dues esco­les bres­sol... I molts altres pro­jec­tes. Aquesta és l'obra del govern soci­a­lista. En els últims anys s'han des­ti­nat esforços a pal·liar la crisi i ara tenim un Ajun­ta­ment sane­jat amb un pla d'inversió de 26 mili­ons que ja està en marxa i que per­metrà fer obres impor­tants com ara el parc del Nord, el pla de vore­res i asfal­tat i l'ade­quació de l'entrada des de Sant Cugat.
ICV defensa una gran coa­lició d'esquer­res. I vostè?
Ara tots els meus esfor­ces se cen­tren a tre­ba­llar pel pro­jecte soci­a­lista. A par­tir del 24 de maig començarem a par­lar d'ali­an­ces.

Vocació de servei públic

Abans de fer de regidora a l'Ajuntament de Rubí, Ana María Martínez, de 42 anys i mare de dues nenes, havia treballat vuit anys de treballadora social a l'Ajuntament de Sant Boi de Llobregat. La vocació de servei públic l'ha acompanyat sempre. Llicenciada en antropologia, diplomada en treball social i amb dos màsters en lideratge per a l'acció política i gestió pública, defensa el seu activisme polític “com una manera de viure, d'acord amb els valors socialistes de justícia social, igualtat i solidaritat”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia