Política

El PSC planteja un pla de xoc per promoure les energies renovables

El cap de llista per Girona, Marc Lamuà, defensa aprofitar les masses forestals, renovar el parc de vehicles i la rehabilitació sostenible d'habitatges

El cap de llista del PSC per Girona en les elec­ci­ons al Congrés, Marc Lamuà, i la número u pel Senat, Cris­tina López, van pre­sen­tar ahir el que con­si­de­ren un “ambiciós pla de xoc per impul­sar les ener­gies reno­va­bles”, que se cen­tra en la gestió de les mas­ses fores­tals i la reha­bi­li­tació sos­te­ni­ble d'habi­tat­ges.

Marc Lamuà va expli­car que la demar­cació de Girona ha de con­ti­nuar apro­fi­tant els recur­sos fores­tals per impul­sar una política res­pec­tu­osa. “El patri­moni medi­am­bi­en­tal és clau per al nos­tre sec­tor turístic, és una de les sin­gu­la­ri­tats que ens defi­neix”, va expli­car Lamuà, que hi va afe­gir: “Ens tro­bem en una terra capaç de pro­duir bio­massa sufi­ci­ent per expor­tar-la a Itàlia, però ens convé una aposta deci­dida.” En aquest sen­tit, el can­di­dat soci­a­lista va recor­dar que hi ha sobre la taula dos impor­tants pro­jec­tes, com són les plan­tes de Cassà de la Selva i d'Albons.

Aquesta aposta vol ser­vir per fer un crei­xe­ment a través d'un pla de tran­sició energètica cap al con­sum d'ener­gies netes. Per això, i segons la can­di­data al Senat, Cris­tina López, cal legis­lar per impul­sar el con­sum de les ener­gies sos­te­ni­bles i gra­var les con­ta­mi­nants. També, segons López, cal impul­sar la reha­bi­li­tació d'habi­tat­ges basada en un pla esta­tal de reha­bi­li­tació sos­te­ni­ble: “El propòsit és pas­sar dels 23.000 habi­tat­ges reha­bi­li­tats per any actu­al­ment a 200.000 el 2025. Això repre­sen­ta­ria la cre­ació d'uns 200.000 llocs de tre­ball.”

El model sos­te­ni­ble del PSC inclou la pro­moció per reno­var el parc de vehi­cles i impul­sar la indústria per pro­duir vehi­cles pro­pul­sats per ener­gies netes, i revi­sar el model de mobi­li­tat per implan­tar-ne un altre de mobi­li­tat sos­te­ni­ble donant pri­o­ri­tat a les vies fer­roviàries, el trans­port públic i els apar­ca­ments dis­su­a­sius en grans nuclis urbans per alleu­ge­rir el trànsit con­ta­mi­nant a les ciu­tats. “Aques­tes són mesu­res que toquen de ple la nos­tra quo­ti­di­a­ni­tat i les ente­nem com a ini­ci­a­ti­ves impres­cin­di­bles per asso­lir els objec­tius de reducció de les emis­si­ons de CO2 amb la pers­pec­tiva del 2050”, con­clou Marc Lamuà.

LA FRASE

El patrimoni mediambiental és clau per al sector turístic, és una de les nostres singularitats
Marc Lamuà
cap de llista del psc en les eleccions al congrés


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.