Política

Ampliar la T-Jove fins als 30 anys i completar el traspàs de Rodalies

El pla de legislatura inclou acabar el desplegament de la xarxa de bus Exprés.cat i crear una xarxa de busos ràpids

El Govern aposta per ampliar la T-Jove fins als 30 anys, actualment limitada als 25. Aquesta és una de les mesures incloses en la llista d’actuacions en matèria d’infraestructures aprovades aquest dimarts pel consell executiu, i que també inclou reivindicacions històriques de la Generalitat com el traspàs de tots els aeroports, ports, transport ferroviari i xarxa viària de l’Estat a Catalunya. El Govern vol “completar” aquesta legislatura el traspàs de Rodalies i gestionar-les “segons el model FGC”, i aposta per posar en marxa un servei d’alta velocitat que uneixi les capitals catalanes i els aeroports de Girona, El Prat i Reus.

També es preveu digitalitzar les infraestructures per “adaptar-les a les noves realitats” i el desplegament definitiu de la T-Mobilitat.

Pel que fa al transport en bus, el Govern vol completar el desplegament de la Xarxa Exprés.cat i crear la nova Xarxa BRCAT, de busos ràpids, per connectar les diverses xarxes de transport existents a les principals zones urbanes. A més, també es preveu “ampliar la xarxa de transport públic de tots els operadors ferroviaris” per aconseguir un augment de les freqüències i la millora de la intermodalitat.

En infraestructures concretes, el Govern vol veure enllestida aquesta legislatura la posada en marxa d’un servei de transport públic entre les dues terminals de l’aeroport i Barcelona, l’R-Aeroport, que preveu que operi FGC. També s’inclou en el pla el tramvia entre Cambrils i Vila-Seca, continuar els estudis per la seva prolongació fins a Tarragona i Reus, i la represa de les obres del tram central de l’L9 i L’10 del metro de Barcelona.

Altres projectes inclosos en el pla de legislatura són la unió de les xarxes del Vallès i el Llobregat de FGC amb les obres de perllongament de l’L8 entre Plaça Espanya i Gràcia, i la millora de la qualitat del servei de la xarxa Llobregat-Bages-Anoia. També s’han d’iniciar les obres d’integració urbana de la línia a Manresa i Igualada.

El Govern promourà l’estudi de la construcció de nous corredors ferroviaris en l’àmbit metropolità i estendrà els serveis de transport a demanda a les zones de baixa densitat de població.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Política

Lluís Llach votarà Puigdemont

barcelona
estat francès

Macron aposta davant Xi per una relació equilibrada entre la UE i la Xina

barcelona
escòcia

John Swinney serà el nou primer ministre escocès

barcelona
política

Veray afirma que votar al PP serveix per dir “no al procés i no a Sánchez”

girona
OLOT

La CUP defensa una “reforma integral” del sector agroalimentari

OLOT
BESALÚ

Junts es compromet a posar al dia i climatitzar els centres educatius

BESALÚ
Política

Tortosa municipalitzarà el pàrquing de la plaça Alfons XII

Tortosa

La CUP defensa “lleis que treguin l’habitatge de les urpes dels fons voltor”

salt
unió europea

La CE aposta per tancar el procediment contra Polònia per l’estat de dret

barcelona