Punt divers

L'abstenció dels regidors del PSC d'Olvan permet que s'aprovi la moció de la consulta popular per la independència

El PSC d'Olvan (Ber­guedà) ha permès que el ple muni­ci­pal aprovi la moció de suport a una con­sulta popu­lar per la inde­pendència pre­sen­tada de forma con­junta per CiU i ERC. Els tres regi­dors del PSC, que governa al muni­cipi, s'han abs­tin­gut en la votació de la moció, men­tre que l'alcal­dessa, Judit Car­re­ras, hi ha votat en con­tra per posar de mani­fest que aquest és un tema que 'va més enllà del que li per­toca a l'Ajun­ta­ment'. El ple de Giro­ne­lla també ha apro­vat aquest dilluns la moció de suport a la cele­bració d'una con­sulta per la inde­pendència amb els vots en con­tra del PSC. Amb aquests dos muni­ci­pis, ja són qua­tre les pobla­ci­ons ber­gue­da­nes que tin­dran con­sulta jun­ta­ment amb Berga i Puig-reig.

Car­re­ras ha expli­cat que la votació dife­rent dels regi­dors i de l'alcal­dessa s'ha fet per no entor­pir la cele­bració de la con­sulta al muni­cipi. Segons ha dit, s'ha de res­pec­tar les enti­tats que vul­guin cele­brar la con­sulta, però això s'hau­ria de fer al marge de l'Ajun­ta­ment. Aquest és el matís que ha vol­gut evi­den­ciar Car­re­ras amb el seu vot en con­tra a la moció.La moció ha pros­pe­rat amb els vots a favor del regi­dor de CiU i dels dos repre­sen­tants d'ERC.​En el cas de Giro­ne­lla, la moció s'ha apro­vat amb els qua­tre vots a favor dels regi­dors d'ERC i els qua­tre dels repre­sen­tants de CiU, que gover­nen con­jun­ta­ment al poble. Els tres regi­dors soci­a­lis­tes, a l'opo­sició, hi han votat en con­tra.Segons ha expli­cat l'alcalde, Ramon Costa (ERC), ja hi ha enti­tats del muni­cipi que han començat a tre­ba­llar per orga­nit­zar la con­sulta.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.