Successos

trànsit

El cap de trànsit, preocupat pels perills de l'N-II

Jaume Franco en dóna la culpa a les deficiències i al pas de molts vehicles pesats

L'amo de l'empresa de Vilamalla on es va encastar un camió reclama una tanca que els empari millor

El sot­sins­pec­tor i cap de l'àrea regi­o­nal de Trànsit a Girona, Jaume Franco, va mos­trar-se ahir pre­o­cu­pat per l'estat de l'N-II al pas per les comar­ques giro­ni­nes. Con­si­dera que la via pre­senta un risc impor­tant per les seves deficiències i per l'aug­ment de cir­cu­lació de vehi­cles pesats. Per mini­mit­zar aquest risc, els Mos­sos fan un pla d'actu­ació que implica un major con­trol i visu­a­lit­zació de patru­lles. El nom­bre de vícti­mes mor­tals a l'N-II en els últims sis mesos ha estat de 10, fet que repre­senta un 23,22% del total de 43 morts a les comar­ques giro­ni­nes. El dar­rer acci­dent mor­tal va pas­sar dijous a Vila­ma­lla

El pro­pi­e­tari de Jordi Exca­va­ci­ons i Trans­ports, on dijous un camió es va encas­tar con­tra la nau després que se sortís de l'N-II, va remar­car ahir que, tot i que mai havien patit un sinis­tre tan greu, no és el pri­mer cop que es tro­ben amb un camió al pati de l'empresa. Jordi Masó apunta que estan en un “punt maleït”, a tocar de la car­re­tera al punt de con­fluència cap als acces­sos de l'auto­pista, i remarca que el risc podria miti­gar-se si la car­re­tera enlloc de tenir una tanca que no té cap mena de resistència tingués una barana més ferma. “Abans de l'acci­dent de dilluns ja ens ha pas­sat dos cops que se'ns pre­senta un camió al pati. L'any pas­sat un va entrar al pati i l'altre va que­dar pen­jat”, recorda Masó, que també explica que els seus tre­ba­lla­dors (l'empresa en té 28) fei­ne­gen molt a prop de la car­re­tera i, per tant, a la zona de risc.

Dijous a la nit, quan el camió, que anava en sen­tit nord, va tra­ves­sar tots els car­rils de l'N-II i va sor­tir de la car­re­tera pel cos­tat esquerre, va anar a impac­tar con­tra un dels seus cami­ons, que va que­dar malmès. El tre­ba­lla­dor que hi posava com­bus­ti­ble es va sal­var gràcies als “bons refle­xos” que va tenir per apar­tar-se i va que­dar dar­rere el camió, que va ser arros­se­gat un bon tros pel tràiler. En el moment d'impac­tar con­tra el camió de Trans­ports Jordi, el xofer del tràiler, un home por­tuguès, va sor­tir pro­jec­tat de la cabina i lla­vors va ser atro­pe­llat pel vehi­cle i va que­dar sota una roda. El xofer va morir a l'acte, men­tre que la con­duc­tora d'un cotxe que va enves­tir quan va tra­ves­sar els car­rils con­tra­ris de l'N-II va resul­tar ferida molt greu. Després del xoc, dins del pati de l'empresa Jordi va aparèixer un noi que anava tot deso­ri­en­tat i pre­gun­tava què hi feia allà. El jove va expli­car que ell anava al camió, dor­mint a la lli­tera i que no sabia què havia pas­sat. Aquest noi també va resul­tar ferit.

Ahir els res­pon­sa­bles de l'empresa de Madrid pro­pietària del camió sinis­trat van anar a Vila­ma­lla per veure sobre el ter­renys l'abast de l'acci­dent. Men­tres­tant, els perits valo­ra­ven els danys oca­si­o­nats a Jordi Exca­va­ci­ons i Trans­ports, que, segons les pri­me­res esti­ma­ci­ons, podrien cos­tar uns 200.000 euros. Els ope­ra­ris de car­re­te­res van can­viar la tanca tren­cada i ahir a la tarda plan­ta­ven arbres al vol­tant.

LA XIFRA

200.000
euros.
Podria ser el valor aproximat dels danys causats a l'empresa Jordi Excavacions i Transports, de Vilamalla.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.