Administracions

Barcelona rep 75 milions dels fons europeus per a la Superilla de l’Eixample, autobusos elèctrics i carrils bici

El govern espanyol resol la primera convocatòria d’ajuts per millorar la qualitat ambiental i la mobilitat

L’Ajuntament de Barcelona rebrà 75 milions d’euros provinents dels fons europeus per desenvolupar la Superilla de l’Eixample, comprar autobusos elèctrics o fer carrils bici, entre altres.

Aquesta xifra suposa la totalitat del pressupost que havia sol·licitat l’administració barcelonina per a la convocatòria del 2021 del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (MITMA) d’ajudes provinents d’Europa per impulsar projectes “clau” per millorar la qualitat ambiental i la mobilitat i fer front a l’emergència climàtica.

El Ministeri ha fet pública aquest dimecres la resolució de la convocatòria, que s’emmarca en el Pla Nacional de Recuperació, Transformació i Resiliència (PNRTR) que impulsa l’Estat dins de les actuacions d’impuls de transformació de la UE.

La tinenta d’alcaldia d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat, Janet Sanz, ha celebrat la resolució de la convocatòria de fons europeus per fer una ciutat “més verda i habitable”. “Això significa que Europa té clar que els projectes de Barcelona són clau per fer un canvi de model”, ha apuntat.

Dels 75 milions que rebrà la ciutat, la partida més gran, 25 milions, aniran destinats al projecte Superilla Barcelona, que aquest mandat transformarà els quatre primers eixos verds i quatre primeres places de l’Eixample. La segona, de 16 milions, és per a la compra de 74 autobusos elèctrics.

També hi ha 9,4 milions per fomentar l’accessibilitat vertical —s’han atorgat ajuts per un total de sis actuacions d’instal·lació d’escales mecàniques— i poc més de 9 milions per fer 16 actuacions de nous carrils bici.

Els imports restants dels ajuts es corresponen al procés de conversió de l’avinguda Meridiana en un eix cívic de referència (6,2 milions); actuacions per fomentar que el 75% de les vies de la ciutat siguin de màxim 30 km/h com ara instal·lant radars i millorant la senyalització (4,4 milions); la digitalització dels serveis de mobilitat (2,2 milions); i la millora dels controls de la Zona de Baixes Emissions (1,5 milions).

A banda d’aquesta primera sol·licitud ja resolta pel MITMA, queda pendent la segona sol·licitud que va presentar l’Ajuntament de Barcelona amb diversos projectes que sumen un import de 50 milions d’euros i que podrà estudiar-se si les primeres sol·licituds presentades pels municipis no esgoten el pressupost disponible pel Ministeri.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

El TSJC envia a presó Borràs però en demana mig perdó

barcelona

Acompanyament per a la inserció laboral dels estudiants i graduats de la UdG

El Govern estén a tot Catalunya el model Barnahus d’atenció a l’abús sexual infantil

Medi Ambient

Pirineu, terra de l’os bru

BARCELONA

Mataró agafa el tren

MATARÓ
ciutat del vaticà

El papa continuarà ingressat per seguir el tractament mèdic

societat

Llum verd a la vacuna d’Hipra, la primera de l’Estat contra la covid

girona
educació

El curs escolar vinent començarà el 6 de setembre

Barcelona
SALUT

Filtren les dades robades de l’hospital Clínic

Barcelona