Administracions

L’Estat destina 4,3 milions per a noves zones de baixes emissions

El Minis­teri de Trans­ports, Mobi­li­tat i Agenda Urbana des­ti­narà 4,36 mili­ons d’euros a Girona, Olot i Llo­ret de Mar en aju­des per a la implan­tació de zones de bai­xes emis­si­ons (ZBE) i la trans­for­mació digi­tal i sos­te­ni­ble del trans­port urbà. Girona, que és el muni­cipi que rebrà l’ajuda més ele­vada, dis­po­sarà de 3,16 mili­ons per al desen­vo­lu­pa­ment de pro­jec­tes vin­cu­lats, i també se’n bene­fi­ci­a­ran Llo­ret (924.666 euros) i Olot (274.372). El pres­su­post del pla és de prop de mil mili­ons d’euros pro­ce­dents dels fonts del pla de recu­pe­ració, trans­for­mació i resiliència apro­vat per la Comissió Euro­pea. El període d’exe­cució i el paga­ment de les aju­des ha d’estar comprès entre l’1 de febrer del 2022 i el 31 de desem­bre del 2023.

En el cas de Girona, la inversió més des­ta­cada de les que ha pre­sen­tat el con­sis­tori és el paquet del car­ril bici fins a Vila­bla­reix (un milió), l’habi­li­tació de dues ZBE (720.700 euros) i l’apar­ca­ment dis­su­a­siu a Mas Gri i l’adqui­sició de dos busos elèctrics, que sumen pràcti­ca­ment 900.000 euros més. També rebran sub­ven­ci­ons l’ampli­ació de la xarxa de llo­guer de bici­cle­tes (el ser­vei Giro­cleta) i les vore­res de con­nexió entre diver­sos bar­ris.

Pel que fa a Llo­ret, han admès pro­jec­tes per crear diver­sos apar­ca­ments dis­su­a­sius i la millora de car­rils bici i pàrquings segurs. I a Olot, el car­ril bici entre l’avin­guda de Girona i la car­re­tera de les Tries rebrà 274.372 euros.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia