Administracions

Limiten l’accés al pantà de Darnius Boadella després de detectar-hi activitats prohibides

Ajuntament de Sant Llorenç de la Muga instal·la una barrera per “evitar riscos”

S’hi han donat activitats com ara campades o focs a terra

L’Ajuntament de Sant Llorenç de la Muga ha instal·lat una tanca per limitar l’accés al pantà de Darnius Boadella després de detectar-hi activitats prohibides, segons informa l’ACN. Segons informen en un comunicat, al paratge al voltant de la cua del pantà, dins el seu terme municipal, hi han detectat caravanes, tendes i furgonetes acampades, focs a terra i altres activitats que no hi estan permeses perquè és una zona inundable i és un municipi amb alt risc d’incendi. A més, l’ajuntament remarca que l’accés a l’esplanada és a través d’un pas estret i de difícil maniobra.

Sovint els mateixos veïns o usuaris han alertat els agents rurals o el Seprona de la situació. Fruit d’aquestes repetides denúncies, els Agents Rurals van redactar un informe en el que recomanen limitar l’accés a aquesta zona per prevenir i evitar riscos, recomanació que l’ACA també aprova.

Per això, aquest maig han instal·lat una tanca del mateix tipus de les que s’usen als parcs naturals al final del camí d’accés i deixant un espai de pas per a les persones que hi vulguin accedir a peu.

Montserrat Brugués, alcaldessa de Sant Llorenç de la Muga, ha recordat que entre les infraccions més flagrants n’hi ha una detectada l’any passat quan una furgoneta que feia marxa enrere va quedar atrapada amb una roda posterior dins l’aigua i el propietari va abandonar el vehicle allà mateix.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

CULTURA

Tàrrega posa en marxa una ruta turística i cultural dedicada a Pedrolo

tàrrega

Ja són 31 les comarques amb risc molt alt d’incendi forestal

Barcelona
Girona

Triquell signa discos al Fnac de l’Espai Gironès

Salt
societat

Les associacions de veïns posen deures als alcaldables

barcelona

Un tornado arrassa l’oest del Mississipí i fa 23 morts

Nova York

La jutgessa envia a presó el presumpte autor de la mort de la dona de Garcia

Tarragona
societat

Més de 60 multes pel nou límit de velocitat a l’AP-7

barcelona

El Congrés de la Cultura Catalana tornarà el 2025

Barcelona
INFRAESTRUCTURES

Cinquena festa del Tren Transfronterer a Vilajuïga

VILAJUÏGA